I øyeblikket..


mange timer..
minutter, sekunder og spesielle
øyeblikk

i
løpet av en
dag!





Jeg
vet ikke hvorfor!
Men i dag ble det akkurat dette øyeblikket fra bryggekanten
 jeg vil dele med
deg!

 Mitt
øyeblikk!


 




 " Hverdag, la meg kjenne for en rikdom du er. La meg
lære av deg, være glad i deg og takke for deg før du er
over. Ikke la meg overse deg på leting etter en enda
bedre morgendag. La meg ha deg mens jeg kan, for det
trenger ikke alltid bli slik. En dag vil jeg kanskje stikke
fingeren i jorda, eller begrave ansiktet i hodeputa, eller
bare flate ut, eller strekke hendene opp mot himmelen og
ønske, mer enn noe annet i hele verden, at du skal
komme tibake"

Mary Jean Iron







Øyeblikket!

Her og nå!

 For en gave!

Har vi 
gått glipp av dagen i dag -
 fordi vi ikke har vært
 tilstede?





Dyrebare
øyeblikk..





må du og jeg huske på
at

de 
øyeblikkene 
vi har for oss selv og det behovet vi har for
alenetid - det kan være veldig forskjellig fra menneske til menneske - 
og det er ikke noe galt i
det!

Egne
øyeblikk

og
alenetid er
 så absolutt livgivende
styrke!





Ønsker
deg ei fin ny uke med gode
øyeblikk!


Kommentarer

  1. Hei, synes diktet du referer til: "hverdag" er så fint...ja, livet består av flest hverdager....da er det så godt dei gangene en er tilstede i nuet og ser og kjenner på kroppen, hvor uendelig godt en har det...og ser det utrolig vakre i alt det levende...
    Takk for alt du deler Else Britt! :)

    SvarSlett
  2. Takk for påminnelsen. La oss drikke gylne øyeblikk- livet serverer dem jo til oss som perler på en snor. Hvis vi bare klarer å se...

    Klem fra Lill-Karin

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg