Undring..



Hver
eneste morgen siden jeg kjøpte
juice-maskinen kan du tro det har vært full fres på
kjøkkenet!

For en alldeles nydelig måte å starte dagen på!

Joda..
jeg har vært litt
 hekta!

Jeg
leker meg
 faktisk litt med denne
 juicemaskinen!

Og -
så undrer jeg
 meg over alle de fabelaktige
smakene!

Prøver
meg fram med å blande både frukt
og grønnsaker -
 
og
 f eks brokkoli-stilken
ja, blomkålstilken og den harde stilken inni ananasen du vet, 
som gjerne blir kastet i søpla - her går slike ting
 altså rett i morgen-juicen! 

Jeg blir litt
 ertet for at jeg hiver alt mulig opp i 
juicemaskinen..

men 
jeg er heldigvis ikke morgengretten - neida, ikke i det hele tatt!
Det er egentlig ganske gøy!

 Dagens
morgenjuice var persille, 
ananas, melon, ingefær, eple, brokkoli og
et par gulrøtter.

Nam!
 



Morgenstund..




og
i morges ble jeg sittende
å lese litt - det handlet om 
undring!

Husker du når vi var barn?

Den barnslige evnen vi hadde til å undre oss?

Og - så lo vi så masse - spesielt av oss selv!




Hvor lenge siden er det at vi studerte ei marihøne?

Eller så skyformasjonene på himmelen med nye øyne?




" Hvis et barn skal beholde den medfødte evnen til å
undre seg, trenger det minst en voksen å dele undringen med, 
som kan gjenoppdage gleden, spenningen og gåtene i verden
sammen med barnet."

Rachel Carson



Vi
er heldige når vi 
kan følge et barn og delta i barnets
undring, ikke sant?

For
da kan undringen
fortsette å leve i  
oss!








Billy
er nysgjerrig hver morgen!
Når døra står på gløtt inn til
uthuset - er det virkelig bare høy der inne i dag
også?





Barn og dyr
kan lære oss mye om å undre oss og være nysgjerrige -
og masse om å
 leke!




Overalt
er det noe å å undre seg
over!




Jeg
begynte å studere ei tue 
med trekløver i skogbunnen i dag -
husker du når vi var
 små?





Når vi kikket etter firkløver?

For det betydde jo masse lykke!

Jeg
fant 

ingen 
firkløver -

ikke
i
dag!

 Men
 det ble en fin-fin dag
likevel!

 Mens
 jeg lekte med fotoapparatet
 og undret meg 
litt!





For -
tror du ikke undringen lever
inni oss?

At
av og til så må vi
bare vekke den
 litt?

Undringen?

At
det skjer noe med oss -
når vi begynner å undre oss på
hvor undringen vår
er?

At
da
våkner
vi
kanskje?

Litt?





Kjære bloggvenn!

Takk
for at du tittet innom
og undret deg sammen med
meg!


Ha det fint til vi sees igjen!


Kommentarer

Populære innlegg