En eksplosjon i farger og smittende energi..



Det er ganske deilig

 med 

blomstene!


Ja, for de bare kommer akkurat sånn 

som de er..

og
 

vokser

 som de vil!


I vår tid er jo det meste

design..

vi er opptatt av

 form og stil!


Men så kommer disse herlige plantene da!


Freidige 


 opp

av

jorda!


Se meg!


Her

 har 

du

 meg!


Ferdig designet

 av

mor natur


de er hverken firkantete eller organiske

 i formen..

de bare er seg selv!

Så bærer de mammaen sin på hodet!


Det er jo

 et

 naturens under!


Det er et lite kunststykke!


Kimen hever

 frøet

 oppover..

helt til den kaster det fra seg..


legg merke til det neste gang du ser på noe 

som spirer!

Det ser ut som spiren har ei lue på hodet! 


Joda, plantene kommer

 og

vokser  absolutt som de vil!


Derfor kan vi skape noen rammer for dem..

gode betingelser

for å vokse!



Vårt

 lille

påskeprosjekt..

 ser for meg

 gulrot..squash..salathoder..spinat


vi får se!


Slike pallekasser kan settes nesten

 overalt!


Plast som egner seg til jorddekke


 i bunnen..


god jord 

og


kukompost.


Spennende!

Har du en liten plass til rådighet, så kan du lett dyrke dine egne 

 økologiske 


grønnsaker og krydder!




Eller hvorfor ikke ønske seg

 en 

eksplosjon!


Da sår du ganske enkelt

flerfarget

blomkarse!


 Det blir en eksplosjon i farger og smittende energi!


Til glede for deg selv!


Den er fargerik..herlig og trives på et fuktig sted!


Også i komposthaugen!


Jeg strødde blomkarsefrø i komposten et år..det var nydelig..det så ut som hele kassen stod 

i full fyr!


I mange år har jeg hatt blomkarse

 i 

verandakassene


men jeg er kanskje veldig  preget av at jeg er

 evig forelsket

 i 

blomkarsen!


Joda..

gode betingelser..

riktige

rammer

for

å

 komme fram


slik vi er.. 


vårt eget personlige

 design 

det trenger jo vi også?

For

 å trives 

 ikke sant?


For

 å

 vokse..

og

kunne
 
blomstre?


Kanskje bli et aldri så lite

 fyrverkeri?


En

eksplosjon?


Bli

sterkere?


Blomkarsen slo rot..viste uante krefter.. i komposthaugen!


Jeg tror alt er mulig!




Omtanke

og

kjærlighet


og


gode 


 rammer!


Så tror jeg at vi

 hele tiden

 kan 

forbedre

situasjonen vår

 med

positive tanker!


At vi er positive til hverandre og ikke leter etter fem feil..

men kanskje allerede i dag finner fem fabelaktige egenskaper hos dem

 vi har rundt oss?


Da tror jeg denne fredagen

 vil bli

så utrolig fin..

for tillit og anerkjennelse bringer oss nærmere hverandre..

det blir varmere i verden.. 

ikke sant?




God fredag!


Kommentarer

Populære innlegg