Kraft og styrke..





Jeg kan liksom aldri helt slutte å forundre meg!

Når den knallgule hestehoven bare presser seg fram.. gjennom mur og steinheller..ja,

stikker seg opp mellom grus og asfalt og bare står der og skinner mot meg!

Jeg blir jo bare betatt! 


Den utstråler jo så utrolig mye kraft og styrke!




Et nydelig

symbol

for oss

kanskje en påminnelse om at vi også har uante krefter inni oss når det røyner på?

Kraft og styrke?

Husker du vulkanutbruddet på Mount Saint Helens?

På en forunderlig måte ble dette vulkanutbruddet også som et symbol..

vulkanen minte oss om de usynlige og ustyrlige kreftene rundt oss!

Vi ble minnet om at det finnes uante krefter på denne planeten..ja, i dette universet som vi ikke

har styring over!

Uansett hvor teknologisk verden var blitt, så lot ikke vulkanen seg styre..det var  

naturkreftene som bestemte..og det kom stadig røykutslipp og nye mindre skjelv..som stadig

viste menneskene at.. naturen?

Ja, den lever helt sitt eget liv!

Så masse kraft og styrke!

Men..tilbake til den

 nydelige

hestehoven! 

Et lite

 under..

er

den!


sterk..

og

med

et deilig budskap

om

 vår!

Ellers så har det blåst ganske sterk gjennomtrengende vind i Humlehagen i dag!

En litt kjølig vårdag her hos oss..

og da fikk jeg så lyst til å lage ei varmende, styrkende og kraftig suppe!

Det er alltid så velgjørende og styrkende med varm suppe på slike dager!





Grønnkål og rosenkål fra hagen..





Åtte forskjellige sorter grønnsaker..og linser

næringsrikt og godt!




En

tallerken

 proppfull

 av

kraft og styrke!




Glade gutter

i

vårsola!

Full fres!

Så mye

 kraft og styrke!

Det er så mye fantastisk rundt oss..som kan gi oss kraft og styrke!

Noen ganger i livet trenger vi ekstra krefter..ikke sant?

Da behøver vi

 en kilde..

som er bare vår

egen

som kan gi oss

 livsmot

kraft og styrke!

Vær på

 utkikk!

Så kanskje du finner den!

 Din egen

kraftkilde!

Det ønsker jeg for deg!

God tirsdagskveld, så sees vi snart igjen!

Kommentarer

  1. Å den suppa så god ut! Den vil e gjerne smake en dag;-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, den var faktisk god..med linser blir den ganske næringsrik også!:))

      Slett
  2. Heia Else Britt!! Du har iallefall funnet din kraftkilde, uten tvil... både hva kosthold og tidsfordriv angår!! Stå på!! Artig å lese, og inspirasjonen er også en kraftkilde! Jeg er forresten i startgropa med en interiørblogg :-) Fikk nettopp ødelagt kameraet mitt, og trenger tips om et nytt, som ikke er for avansert..hva bruker du??
    Klæm, Solveig

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Solveig! Så artig!Ja, en interiørblogg er midt i blinken for deg!Jeg har bare et vanlig digitalkamera, det er et Sony Cyber-shot..har vært veldig fornøyd med det, for måten jeg tar bilder på i all slags vær gjør at det er så lett å putte i lomma, og enkle innstillinger.Men lurer på å skaffe meg et nytt kamera med skikkelig linse snart, jeg tror det idelle er å ha begge deler faktisk..ihvertfall for meg, du vet, ofte fulle lommer med godbiter, briller, telefon, hansker etc og gjerne litt overivrige hoppende hunder rundt meg når de skjønner vi skal ut..så jeg synes det er greit å dra på minst mulig, og at det er enkelt i hverdagen med et lite enkelt kamera..for med blogg blir det mye knipsing vet du!Synes bilder er viktig i en blogg, ofte sier et bilde nesten mer enn ord også!:))

      Slett
  3. Måtte bare spørre deg, synes du har fine bilder, som jeg også har kommentert før!! Og at bilder ofte sier mer enn ord er sant, sjøl om du er ekspert hva ord angår også!! Jeg er nok typen som må ha enkle innstillinger vedr kamera, er så utålmodig med bruksanvisninger, og speilrefleks ga jeg opp pga at det er for mye å dra på! Men sjølsagt skulle jeg også ha hatt begge deler.
    Kos deg videre med følelsen av vår, og alle dine sysler..jeg følger med deg :-)) Takk for tips, hils til dine!! Vi snakkes :-))

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg