En liten flørt..


Jeg drømte i natt

 at jeg var

 et sted..

der det var

 masse

 sol..

blomster 

og


vakre

roser!


Mørkerøde roser!





Tenk at hver enkelt blomst har sin egen identitet og farge..ja, en mening!

For noen ganger i livet  gir vi kanskje bort

 hvite liljer..

til 

trøst 

 for eksempel..

mens andre ganger kan en herlig bukett 

hvite liljer

 bety

 glede!


Voldsom begeistring


kanskje

 en liten flørt..

eller

en

 intens

forelskelse

 eller

ganske enkelt

 et stort

 takk!

Blomster har sitt eget språk..

de kan stå

 i hagen..

eller

i

  yndlingsvasen 

eller

 se bare for deg

 hvordan

 en liten løvetann

 kan stå

 i 

et eggeglass 


på bordet og fortelle oss at nå folkens!

  Nå er det

 feiring!


Våren er her!


Den sier det på blomsterspråket sitt!




Det var visst

haremskvinnene

  som fant opp 

blomsterspråket!

Men  vi bruker det jo i våre dager også..

tre eller fem roser i rosebuketten..og røde langstilkede roser 

 for

 kjærlighet..


Så altså..

nydelige blomster

 på et bord..

kan de  fortelle

 ei historie?





Noe spennende?

Et  

drama?

Noe 

 kjempefestlig?

Et 

tap..

En liten flørt?

Bare 

 glede?




En bukett roser

 på

bordet..

er det

litt

mystisk?

Noe

 hemmelighetsfullt?


En viktig del av

 ei spesiell

historie

du vet..

"å si det med blomster"

ja, uttrykke helt 

 spesielle

ting..

tja..kanskje det?

Så neste gang du ser en blomsterbukett på et bord..

 så kan den muligens fortelle deg

ei historie?


Noe alminnelig.. så veldig hverdagslig eller at det ligger en helt spesiell hendelse eller

opplevelse bak?


Kanskje det!


Så koselig at du ble med

 på 

min lille flørt

 i dag..

med

 fotoapparatet og  rosebuketten 


på bordet!


Den har også ei historie..

 men absolutt ikke

 så

 spennende

og

 mystisk 

og 

 hemmelighetsfull 


som jeg skulle ønske!


Ikke i det hele tatt!


Jeg kjøpte den bare 


et

 øyeblikks

begeistring

for 

å 

glede


meg selv


 i

regnværet!


En liten

 regnværsflørt..




 Ei enkel rose

 på

badet..

betyr

glede!


Du vet -  at hemmeligheten til et lykkelig liv.. er disse

 bitte små  

hverdagsnytelsene

 vi skaper selv..

gleder meg til du kikker innom igjen!

Ha en fin-fin dag!

Kommentarer

Populære innlegg