Å se mot lyset..

 

Heisann!

 
I
kveld
tester jeg ut de nye grytene
på kjøkkenet - det var jammen på tide med
noe nytt!

Dette
skal bli lasagne - etter hvert da..
for vi er akkurat kommet inn igjen fra kveldsturen i frisk "vårluft" -
ja, det er virkelig nydelig turvær for
tiden!

I
dag
så har vi holdt på med hundestell -
spesielt Egon har blitt "ny" til jul - full make-over med spabehandling fra snuten til
halen - jeg tror det gjorde godt i den aldrende Egon-kroppen!

 Så går jeg
rundt her da.. med den  helt gode følelsen i
kroppen!

Ja,
for det er jo noe med
det!

Noe rart!

Et slags påfyll av energi?

Jeg skulle jo egentlig vært sliten?

Den rare følelsen..av å få noe tilbake?

Noe som er helt uventet?

Litt som i Den andre gleden..du husker kanskje det?

Det er helt sant..

at den aller største gleden du kan ha -
det er å gjøre andre glad!

Men
ikke bare i julen?
Gjerne ellers i året
også?

Ikke sant?








står lasagnen og putrer litt -
før alt skal over i
formen..




og
så fant jeg igjen
den gamle juleflasken
min..
 
GLEDE!

 
 

jeg
titter litt


juletreet..
 
 og
her er noen
stemningsbilder til deg
på denne fine lørdagskvelden -
jeg tenker på at sola har snudd, det er jo helt
fabelaktig å tenke
på!
 


kan  du og jeg vende ansiktet
vårt

mot
ei blek vintersol - så ofte vi bare kan utover
vinteren..

vi
kan hele tiden
vende oss mot det lyse
og lete etter det gode - og så må vi aldri vente med å
leve.

Å alltid vende ansiktet mot lyset!

Da
er skyggene bak
meg..

det vil jeg tenke på i dag.

 

 
 Kjære bloggvenn!

Ønsker deg en fin lørdagskveld der du er!


Kjærlig
hilsen

Else Britt
 
 
 
 

Kommentarer

Populære innlegg