Honning-gleder..


Den
siste tiden har 
brødskivene mine smakt av
 en så utrolig deilig
 honning!

Dette
er en honning som
heter BLOMSTADLI!
Denne nydelige honningen er økologisk -
den er smaksrik og har et
 høyt innhold av
pollen

ja,

det
står "må ha" på den -
spesielt om morgenen!
For om morgenen smiler den til meg!
Alltid - når jeg går rundt i kjøkkenet og er litt bustete på håret og trøtt i fjeset  -
så står det fine Blomstadli-honning-glasset der og bare blunker så optimistisk til meg oppe fra kjøkkenhyllen!
 
I
dag oppdaget
jeg plutselig bunnen i glasset..
hm..da fikk jeg litt panikk! Så jeg kjørte ut på
Idunns Epler og fikk tak i et nytt
glass - de hadde heldigvis 
igjen av den deilige
honningen!

 Så
i kveld ordner jeg
litt på kjøkkenet..og går her og gleder
meg over fine
små 

honning-gleder -

ja,

som
Blomstad-honningen min 
da..

men
også den nye krukken
min med Himalayasalt!
 Det er et mineralrikt salt, smaken er ikke
så sterk - og det smaker nydelig godt på bløtkokt
egg!

Det
er et uraffinert, 
naturlig krystall-salt som er dannet
for 250 millioner år siden etter uttørking av et
urtehav..

tenk
det!

Dette
 gjør at Himalayasaltet har et svakt rosa
skjær.






gleder jeg meg
over den flotte økologiske spinaten
som jeg også kjøpte på Idunns Epler i dag -
den er mørkegrønn og så kraftig!
Tenk - så flott 
spinat!

Jeg 
tror den kommer fra Frankrike
faktisk..den skal være indgrediens i lasagne til
helgen har jeg
tenkt!

Alt
sammen!



bitte
små

honning-gleder..

Jeg
er ikke ferdig med
julegavene..

og
jeg har ikke bakt
enda..

men
jeg fikk 
sånn inderlig julestemning
når jeg gikk i byen i
ettermiddag!


Jeg
tror at alt faller på plass
nå de siste to ukene - det tror jeg på!
For jeg har bestemt meg for å riktig  nyte
dem!

Jeg vil bestemme farten selv.

Hvis noen maser - 
så har jeg lov til å si fra om at de maser!

Husk det du også.

Ikke
skriv bare lange innkjøpslister!
Men ta deg også tid innimellom til å lage ei liste over alle gledene
dine - skriv gledene langsomt ned - en og en..
om gangen.


Når
du føler at alle
 "må-gjøre-tingene"
gir deg en følelse av å knekke nakken - så skal du hente fram et bilde - en tanke - du skal visualisere en herlig, lykkelig
 dag -

 kanskje en varm 
sommerdag når du hadde ferie og alt var bare magisk?
Ta deg en god hvil i denne herlige dagen du opplevde - i fortiden.
Slike minner kan være gode å hvile seg i når det
røyner på!

Så hvis noen maser på deg?

Akkurat!

Si fra!

Lytt til 
ditt indre og
 kjenn hva som er passelig 
tempo for deg - slik at førjulstiden din ikke blir et kappløp som du kanskje
 taper?

Fordi - 
 du hele tiden løper foran deg
 selv - og ikke ser 
dem?

Det
er ikke sikkert at du ser..
at du oppdager at de blinker til
deg?

Alle

de
små

honning-gledene? 




Kjærlig
hilsen

Else Britt




Bustete
honning-gleder.. 


 

Kommentarer

  1. Så fine ord om å beholde gleden i det man gjør. Og honning er godt. Vi hadde tidligere noen få bikuber. Det var både koselig og interessant å drive med og mannen min laget veldig god honning!

    Ha en fin helg
    Vigdis

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg