Favnen full..





I
ettermiddag 
så kjørte jeg hjemover
 med den gode følelsen
 du vet..

akkurat
slik som det
 føles når du ikke greier
 å begrense deg - og du plutselig sitter
 i bilen med

favnen full!






Tete a tete
stod det på pottene -
det betyr vel tett i tett eller tett sammen
eller noe sånt?

Når
jeg slo opp i leksikon
så stod det også at tete a tete kunne brukes
for å beskrive et fortrolig
møte..

og
det var jo akkurat
det som skjedde når jeg kom på
gartneriet og fikk se disse nydelige
påskeliljene! 


fortrolig ble 
det at jeg måtte minst ha
favnen full!





Er de ikke utrolig fine?




Disse små påskeliljene
holder seg ganske lenge når de plantes ute på denne tiden!
Det er fortsatt såpass kjølige netter, så de vokser ganske sakte -
så det er mye glede og moro med dem lenge
utover våren!




Jeg
skal plante dem i noen blomsterkasser
og så skal Trulte ha egne planter på gjerdet sitt -
du skal få se etterhvert!

For

 i
 dag?





I
dag blåste det
en så sur og kald vind!
Jeg må vente på den riktige plantedagen -
så jeg virkelig kan kose meg med
utplantingen!


inntil videre står
de knallgrønne vårgledene litt i ly rundt
 hushjørnet - 

de
 titter ertende på meg!
Skulle nesten tro de visste hvor 
utålmodig jeg egentlig
 er!

 Men jeg liker ikke vind!


jeg kikker bare lurt 
tilbake på
dem!

Jeg
må nok bare
vente


en mildere vind..
og kanskje?

 Litt sol?

Håper
det blir herlig plantevær til
helgen!







Kjærlig
hilsen

Else Britt







Let us be grateful to the people who make us happy; they are the charming gardeners who make our souls blossom





Kommentarer

Populære innlegg