Lykke i trærne..



I
dag har jeg
kikket så lengselsfullt opp i
trærne!

Jeg 
er jo så spent på
 om det blir fulle hus - og stormende
jubel!






Dette 
er den aller første
fuglekassen som jeg hang opp
for mange år
 siden!

Litt
værbitt?

Og
slitt?






Denne

er
helt
 ny..





Og
denne?

Her
har det bodd
mange barnerike familier opp gjennom
årene kan du
tro!

Hullet
var bitte lite
 da kassen var
ny..

men
fuglene
har selv laget hullet mye
større!


her er det alltid 
en stær-familie som leier husrom om
våren.







Dette
er det mest
lekre og moderne
av husene som jeg leier
ut - både i farge og 
arkitektur!

I
fjor bodde
 det en søt liten meisefamilie
i det lille grønne huset på bjørkestammen -
nå venter jeg så
spent!

Blir det lykke i trærne i år også?





Her
er et
av de gamle
forblåste, litt skakke og værbitte
husene som har tålt mang ei
stormnatt!


Men
så..




ja,
dette!

Dette fuglehuset har en spesiell plass i hjertet mitt!
 
Du
skjønner at
det er snekret fast
i soveromsveggen på huset vårt -
det har alltid vært der!
Og jeg har ikke hjerte
 til å fjerne
det!


når fugleungene 
kommer ut av eggene tidlig om våren
da er det liv og røre nesten hele døgnet - og spesielt 
grytidlig på morgenkvisten!

Det
 kvitrer høylytt, 
romestrerer i veggen og ungene
 skriker høyt etter
mat!

De
små fugleforeldrene
jobber hardt nesten døgnet rundt
for å mate og stelle de viltre 
meisekrabatene
sine..

helt 
til at vi en vakker vårdag
hører at de nesten ramler ut av fuglekassen..
det flakser og piper noe voldsomt i soveromsveggen -
de små blir dyttet en etter en ut i det ukjente -
og plutselig!

Så har de reist ut i den store verden!

Så rart?

Det ble så fryktelig stille - i soveromsveggen!

Så prater vi litt om neste år..
skal vi fjerne fuglekassen til neste sesong?

Slippe alt bråket og grytidlige kvitremorgener?

Tja..

men plutselig så vet vi ikke helt..
det er noe med sjarmen..kanskje vi bare skal vente og se?
Og så glemmer vi det litt igjen helt til en ny liten
 familie har flyttet inn -


våren?

Det
er kvitrende lykke i 
trærne -

og


masse
lykke

på 
soveromsveggen!






Kjærlig
hilsen

Else Britt


something to remember


Wall Art  8x10 Illustration Art Print  by thelittleillustrator, $18.00

Kommentarer

  1. Det er så koselig med fuglekasser i hagen. Vi har noen her og jeg følger nøye med på våren for å se hvilke fugler som velger hvilke kasser.

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg