På en tirsdag..


I dag har jeg vært på ei slags underlig reise sammen med ordene. Slike dager så vet jeg ikke helt om det er jeg som oppsøker ordene fordi jeg nyter å være sammen med dem - eller om det er ordene som finner fram til meg og har veldig lyst til å være her på skriveplassen min - det er jammen ikke godt å si!

På slike dager bestemmer ordene rytmen - og de danser så lekent omkring i de merkeligste forkledninger! Ja, det nytter ikke å gjøre andre ting..eller prøve å late som at ordene ikke kommer når de banker på døren eller stenge dem ute - for da rister de bare på hodet og går uansett rett inn! 

Så på slike dager?

Da er det bare ordene og jeg. 

Og - du aner ikke så mye rart de forteller meg! 

Noe er ganske spennende faktisk! Noe er litt rart..og noe er til masse undring, ettertanke og glede! Noe må jeg virkelig bare le av, men noe håper jeg blir til glede for noen etterhvert - sjelevenner som vil møte ordene en eller annen gang - og oppdage at de er små frø..frø som spirer og gror akkurat i det øyeblikket når det skjer et møte mellom leseren og ordene - det er ganske spennende!

Når ordene reiste videre utpå ettermiddagen - så kom det plutselig helt andre ord!

Det er ord som lever sitt eget liv her på bloggen! 

Små frø med bilder til - som skaper et lite møte nesten hver eneste dag mellom deg og meg - er det ikke fabelaktig? 

Jeg håper at du av og til finner noen frø når du titter innom bloggen - at du finner noe som du behøver i livet ditt og som du synes det er verd å ta med deg videre på din vei..det er igrunn det som er hele meningen med bloggen.


Det var helt hvitt på marka når jeg tittet ut vinduet mitt fra skriveplassen i dag!







 Jeg var ute en tur og tørket bort litt snø fra påskeliljene..men de klarer seg fint!



 Trulte står i døråpningen sin med et litt trøtt og undrende morgenfjes i dag..før hun rusler inn igjen i høyet!



Våren er pyntet i hvitt..her er det rosespirer og timian som titter frem!


Kaprifol..hortensiaskudd og stauder på vei ut i vintervåren..livet er hærlig!


Så oppdaget jeg at klesklypene har vært ute på klessnoren i hele vinter..det er jo akkurat det helt motsatte av det jeg har lært! Så i dag tittet de på meg med et rustent blikk, det er jammen ikke rart! 

Så det blir nye klyper til våren..tenk! Når tøyet skal henge ute og soltørke og bare lukte så fantastisk - i den milde vårbrisen!

Jeg gleder meg!



En god kveld til alle tirsdagsleserne! Vi sees!

Kjærlig hilsen Else Britt

Kommentarer

  1. rart med denne vintervåren vi plutseleg fekk..
    men yr.no vil visst smelte den fort ;-)

    nattaklem

    SvarSlett
  2. En riktig god kveld til deg og. Du har så rett, livet er hærlig :-) Hilsen fra Liv

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg