Den stille uken..


April Showers. $18.00, via Etsy.  Especially if the baby is born in May!


Tenk
at

 det 
er

 palmesøndag

og
at vi er kommet
til den dagen i påsken som
 innleder den stille
uken!

Den
fredelige

og

den
vidunderlig
gode!

Det
sies jo at vi
i løpet av en vårdag kan oppleve
mange forskjellige
værtyper..

og
i dag har det
blåst kraftig og regnet
 har pisket skikkelig hardt mot
vindusrutene!

Mellom
noen byger så
gikk jeg ut på en aldri så liten inspeksjon
for å tømme vann ut av
krukkene..

for
plantene i utekrukkene
har fått en kraftig april-dusj
i dag - den har vart nesten hele dagen
og plantene mine de liker jo så absolutt ikke
å bli stående med vann på
tærne!




Gressløk

og

rosmarin..

litt
pjuskete

etter 
alt

regnet..




men

kjærlighetsurten

den
vokser
 i rekordfart og 
storkoser seg med dusj
under åpen himmel hele dagen
lang!

er det koselig
å titte under dynen til de små
squash-plantene!

De
er godt beskyttet -
og med dynen så tett omkring
squash-kroppene..

står de så 
søndag-stille men en aura
 av ro nede i 
kassene

som

et
symbol

 på 

en 
fredelig 

palmesøndag

og

den
stille

uken..





Har du oppdaget hvitveisen?





står hvitveisen allerede
borte i skogkanten og kiler de store
bjørketrærne mine -


tærne!




Jeg
plukket




en
liten
bukett

til

meg
selv..





står den på
kjøkkenbenken og lyser
av vakre vårminner!

 Så
får den
 meg til å tenke
på den stille
 uken..

historien
fra barndommen
om når Jesus kom til Jerusalem -
og han ble mottatt med gledesrop og menneskene..
de strødde palmegreiner foran ham på
veien!

Stillhet..

og

den
stille
uken?

Kanskje
du og jeg kan
bruke litt tid til 
ettertanke?

I den stille uken?



“Quiet is peace. Tranquility. Quiet is turning down the volume knob on life. Silence is pushing the off button. Shutting it down. All of it.”  ― Khaled Hosseini  http://bit.ly/HarvEkerOnlineUltimateLife



Det
heter jo at noen
ganger kan stillheten gi det beste
svaret!





Med
noen glimt fra
min helg så ønsker jeg deg
en fin-fin start på den stille, ettertenksomme
uken!



Flere bilder på Instagram @fruhumlehagen


Kjærlig
hilsen

Else Britt


The soul always knows what to do to heal itself. The challenge is to silence the mind.

Kommentarer

Populære innlegg