Hvitveislykke..




I
fjøresteinene
så står det et bord med så masse
hvitveislykke!

Jeg
hadde glemt
det!

Glemt
 at jeg satte skåla med
 hvitveis akkurat
der


da jeg kom langs
sjøen i ettermiddag så oppdaget jeg den
plutselig
igjen!




Vinden
 hadde roet seg..
og midt inne i alle lydene og 
luktene så kjente jeg
 på ei så
 deilig

hvitveislykke!




Er
de ikke nydelige?
Denne årstiden er bare så spesielt
vakker!




Jeg
måtte sitte
å titte litt på hvitveisen -
og høre på de gode
lydene!


sjekket jeg
Trulte sine piletrær..
de har sett nesten livløse ut i vinter
men nå kommer det ihvertfall 
noen grønne
blad!

Og -

den
knall oransje eldkveden
blomstrer!
 




" Det finnes stunder
da alle ord er små,
da lykka er et vårsyn:
ei solgnist i ei dråpe dogg
som siger langs et strå."

 Hans Børli

Fra DET FINNES
" Ser jeg en blomme i skogen"


Kommentarer

  1. Ja, det er verkeleg flott med kvitveis! Eg likar spesielt godt det første bildet ditt, det var stemningsfullt. Våren er ei vakker tid, ja!

    SvarSlett
  2. Jo, hvitveisen er herlig, og det er våren også. Nydelige bilder. Ha det riktig fint. Hilsen fra Liv

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg