På flyttefot..




I
dag 

ble
 det

 tomt 



 kjøkkenbenken!





Det
er

de
søte
små

squash-plantene

mine..




som
er






flyttefot!

Ut
i
verden!





Ser
du
røttene?






De
er 

ganske
kraftige..

noen
har vokst ut 
gjennom avispapiret
allerede!


tide
kanskje?

Å

gi
slipp?


prøve
seg..


egne
bein?







Jeg
klipper opp
og frigjør røttene 
på siden og i
 bunnen

men
planter alt
 ned i jorden som litt 
beskyttelse og støtte nå i
begynnelsen..

slik
at ikke
 overgangen blir så veldig
stor!

De
får større 
mulighet og
 frihet

jeg
håper de er sterke
nok?

At
det er nok kraft i
røttene?







Å
slippe
fri..


men
likevel

holde
fast

med
åpne
armer?

Ser
du
likheten?

Når

barna
dine

eller

barnebarna

eller

noen
andre

er



flyttefot?

Skal
ut

i
verden

for

å
stå


egne
bein?






Her
ser du squash-planten
så sterk som en atlet..den bærer hele
frøet..

 mammaen 
sin


hodet
sitt

som
en
lue!

Et
vakkert
symbol

for
planten
blir dristigere
og dristigere helt til
den plutselig en vakker dag slipper
 frøet fra seg og står 
på egne
bein

er

det
ikke

fabelaktig?





flyttefot

med

et
lunt
teppe

omkring

de
små

squash-hodene

og

et
våkent
blikk

i
begynnelsen!

Jeg
håper så
veldig at de vil finne masse
 næring!

At
de

er
sterke

nok!

Til

å
vokse

og

gro! 


Her kan du lese om en helt annen vår da squash-plantene flyttet inn - under teppet!




Takk for at du fulgte med!


 den
 lille

eller

 kanskje?

Kanskje

det 
var 

den 
store 
reisen?

Da squash-plantene var på flyttefot ut i verden!

Gleder meg alltid til vi sees igjen!



Kjærlig
hilsen

Else Britt




Kommentarer

  1. Ja, det er spennende når plantene skal få prøve seg på egen hånd. For mitt vedkommende er det brokkoli planter som får prøve seg ute i pallekarmen først. Går det eller går det ikke, det er spørsmålet:-) Hilsen fra Liv

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg