Førjulstid..

Den deilige

 førjulstiden..

det er den helt spesielle

stemningen

som ikke finnes

ellers i året!

Korte dager..

den blå.. 

skumringstimen

og lange mørke kvelder!

Benytt denne koselige

førjulstiden

til å skape ekstra

stemning!

Hvis du pynter litt, 

 lager gløgg,

kjøper deg ei

juleplante

eller kanskje du har lyst til

 noe helt annet?

Det er lov!

Ja, kanskje du vil

ta med barna..

 og kanskje

foreldrene deres til

en frisk sammenkomst

 ute i det fri?

Hvorfor ikke?

Tenne bål..

finne på

morsomme leker

 eller ta en tur på

 skøyteisen

eller med

 akebrett og ski 

når snøen kommer?

Du kan

 avtale med venner

om å dele

julebaksten eller lage et juleverksted!

Og husk det er

mørkt ute

 nå ved juletider!

Så hvis du holder på

å gire deg opp

 til den helt voldsomme

julestorrengjøringen

så kan du så absolutt bare vente

 til våren!

Du er kanskje litt

sliten?

Gå deg en tur i skogen,

 sank granbar og kongler

 og opplev den deilige

 roen

 som skogen gir deg!

Pust med magen!

Kanskje dette er

førjulstiden

da du bestemmer deg for

 å gjøre en

forandring

i livet ditt?

Du trenger ikke å være så streng mot deg selv..

gjør du?

Rydde opp i alt..og

 ajourføre hele huset

 disse siste ukene i desember..

du?

Dette kan bli

førjulstiden

der vi kan si oss selv at dette er

 bra nok..
og at vi er
flinke nok

som vi er..

Julen skal være ro og hygge..

ikke mas og stress.

Det er trivelig med

 koselig pynt,

gaver og

lekker borddekking

men du må ikke

slite deg ut!

Lover du?

Benytt heller den herlige

 førjulstiden

 til å skape

den gode stemningen!

Tenn masse levende lys!

Kjenn og nyt

duften av

gløgg og kongerøkelse!

Jeg synes det er nå i

førjulstiden

 det er virkelig hyggelig å skape

den gode stemningen!

Hvis du gjør noe

 som du trives med

ja,da blir det

ei fantastisk

avslappet og trivelig

førjulstid

ikke bare for deg selv..

men også for

 dine kjære

rundt deg!


Tenk..2 søndag i advent!

Håper du tenner lys og koser deg!

I Trultehuset er det også litt

førjulsstemning..





..Trulte sin 2 søndag i advent..


Trulte har

et avslappet forhold

 til julestria..

koser seg med

grønnkål

mens jeg

ordner litt

 i Trultehuset..



Det er såå koselig

 å kikke inn

 til Trulte

 på kveldsrunden..!

Se at hun

koser seg

og har det bra..



..spiser maten sin ..

lunt og godt i

 Trultehuset

med varmelampa

på halv styrke..


..så heldig jeg er..

som kan stå slik

å kikke inn

til Trulte

og kjenne på den gode

følelsen..



Bare hvis jeg
åpner opp 
for det som
øyeblikket
kan gi
får jeg sjansen
til å leve
fullt og helt..


i dag
vil jeg
tillate meg
å leve slik at
jeg tar vare på
meg selv
og mine kjære..
en dag
ja..kun en dag..
om gangen..


juleløkene vokser

dag for dag..

en dag

om gangen..

Å gjennomføre

juleforberedelsene på en

fornuftig måte

er et lite skritt..

det er

en del av

forandringen

til et bedre

 liv..



Så spennende med

juleløkene!

Å ta i mot
naturens gaver
er som å åpne
spennende pakker
med glanspapir
og masse bånd..
og sløyfer på..


Ønsker leserne mine en koselig 2 søndag i advent !

Jeg skal på med

regntøyet og sydvesten..

det blåser kraftig i

humlehagen

 i dag

Så jeg tenkte at vinden fra sørvest

skal få ruske kraftig opp i meg i dag

Det gjør godt!

 Og regnet?

Det er bare

supert,

 for det er naturens egen

hudpleiebehandling

så fantastisk

det trenger jeg!


Gleder meg til neste gang vi sees!


Kommentarer

  1. Du har heilt rett, førjulstia e herlig, om vi tar oss tid til å nyte den. Slå av på krava og tenk at de du ikkje rekke i år, tar du neste år, om du rekke de da
    ;);)

    SvarSlett
  2. Atter en gang koselig lesing om livet i Humlehagen! I dag har "Pia", "Hunter" og jeg tatt turen til Emblemsanden for å se på de store bølgene, og få springe litt fritt omkring, og det var en herlig tur både for meg og hundene!Friskt!Med regn og haggel midt i fjeset, og som du sa:en fin hudpleiebehandling:-)) Ha en fortsatt fin søndag!

    SvarSlett
  3. Ja, det er sant ,Grete - tror vi må jobbe litt med å slå av på krava, det blir bare for mye av alt, for mye kjør rett og slett!Tror mange er så utslitt at de segner nesten om på julaften..det er litt trist!Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  4. Hei Anne Iren!Ja, i dag var det virkelig friskt! Første dagen jeg virkelig måtte pakke på meg ull og greier!Det blir en vane å være ute når en har hund- det er liksom ikke spørsmål om en skal ut på tur..men når!
    Ja, kan tenke meg at du og hundene hadde en fin tur på Emblemsanden, det er såå flott område der nede!Det gjør godt,og så er det så deilig å komme inn igjen, synes jeg- føler seg litt "fornyet", og får mer energi!Nyt søndagskvelden!

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg