Grenseløshet..

Grenseløshet

 betyr

 ganske enkelt

at det ikke finnes noen

begrensninger!

Har du vært heldig?

Har du hatt

ei dagmamma,

 en lærer

 eller

foreldre

eller

andre

som forsto

hvor viktig

dette var?

Som minnet deg på at

dette

 klarer du,

som hjalp deg uansett hvor umulig det virket!

Du fikk lov til

 å snuble,

men lærte

å reise deg sjøl 

og

gå videre!

Slik at du fikk vite om

 den styrken

og

undringen

du har inni deg!


Valdas Adamkus

ble

 president i Litauen

 i en alder av 71 år..

da mange ville valgt

å pensjonere seg..

han ble spurt hvorfor han tok på seg dette krevende embetet og svarte:


" Det finnes ikke noen begrensninger i livet"


Og tenk..at brødrene Wright..de lagde en maskin

 som kunne fly..

Ghandi

 ga støtet til

en revolusjon..

som fikk følger for

 millioner av mennesker!


Men det behøver ikke være så store

 heltegjerninger

i hverdagen..

likevel kan det være

 tegn på

 grenseløshet!

Det kan være å få

 en god karakter

 til eksamen

eller

henge opp

 kjøkkengardinene

som vi nesten ikke trodde vi skulle klare!

Komme over en

kjærlighetssorg

eller

dørstokkmila..

det kan være en

begrensning..

sjøl om vi er

hverdagshelter!


..å gå ut

når regnet høljer ned..

mange

gruer seg

 for det..

lager

ei begrensning..

og da blir regnværet

 et hinder

 for

utfoldelsen..



..så bare

bestemte jeg meg

 for at jeg skulle gå akkuret

 der jeg

ville!

Sjøl om det var høy flo..og masse vann..

Ja, i flere dager har jeg bare

 snudd

og trasket samme veien tilbake

laget

en begrensning

for meg selv

 inne i hodet mitt!

 Men ikke i dag!

Jeg tok på meg  støvlene med de høyeste skaftene 

og den kraftigste regndressen

og

hoppet over

 små bekker..sklei og falt litt.. vasset meg fram..

ja, det gikk faktisk

 over støvleskaftene..

og over mine grenser

av og til..

men du verden

 så herlig!


Hvis vi gir

oss selv eller andre 

 mulighet til å tro

 at vi kan greie

hva som helst,

selv om det bare er

 småting,

da gir vi oss selv og andre mennesker

 all mulighet for

 å lykkes!

Da kan det åpne seg noen dører..

og flere

 kan strekke seg

 etter

det fantastiske!


..etter den våte turen

stikker vi innom

Trulte

 med litt broccoli..

skjønne Trulte!

Jeg bestemte meg for å

 knuse noen begrensninger..

den dagen i sommer..


for jeg trodde lenge at

 det ikke gikk an...

kunne nesten ikke si til

 noen

at jeg ønsket meg en

 minigris

 i bursdagsgave!

I min alder!

Heldigvis så gjorde jeg det!


Det er også spennende å tenke på at

 utfordringen

vår er kanskje å avdekke

 potensialet

vårt?

Vi kan øve oss på å tenke at

 alt

 ligger innenfor

 vår rekkevidde..

det er faktisk

ikke noe

 vi ikke

 kan gjøre,

 ikke

kan være

 eller

ikke kan få..


Tror jeg vil tenke litt mer på dette..

i tiden som kommer...

Hva tenker du?

Kanskje noe

for

 deg og meg

 å ta med oss

 inn i

det nye året?








Kommentarer

  1. Nå ble jeg nesten satt ut, dette er SÅ GODT skrevet , det gikk rett "inn" , du har en måte å formiddle på som imponerer meg , dette er det beste jeg har lest på lang tid.... Bremseklosser , begrensninger , kjenner det gjør godt å tenke over dette , det bør få "følger" ! Klemmmmm!

    SvarSlett
  2. ja, vi har nok litt lett for å lage noen begrensninger.. for oss selv, ikke sant?Kanskje det kan være et nyttårsforsett å knuse noen begrensninger?Klem fra meg!

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg