Grønn, frynsete og supersunn..



Se på min frynsete venn!

Er den ikke flott da?

Slik har den stått i hele vinter

grønnkålen!

Grønn og fin

av og til med snø

 på frynsene!




Men nå er snart tiden inne

 til å sette nye

 små

 frynsete

 venner

i jorda

Har du en  ledig plass i et bed kanskje?


Eller ei kasse?


Grønnkålen

 er  

supersunn!


Med noen grønnkålplanter har du antioksidanter på rot i hagen din 

hele året!


Du kan også kikke litt på etiketter under hage, der finner du litt forskjellig om planter.




Kraftige 

røtter!

De fineste og grønneste bladene

 ble plukket av

vasket og lagt i en salatslynge med lokk

 i kjøleskapet - 

holder seg i ei uke!

Men resten?



Joda, det ble masse god mat

 og

 mye å jobbe med

 for

 arbeidssomme

 Trulte!




Trulte spiser, graver  ned og flytter litt rundt

 på 

grønnkålen

og

 bærer den med seg

 inn og ut av

 huset sitt..

Trulte-lykke!




Små

 hverdagsgleder


med nye 

grønnkål-frø 

 på gang..


den velbrukte

hengekøya

 på plass 

og


masse deilig

 klestørk


i

 solskinnet!






Og 

ærfuglene  

på steinen..

de er jo

 bare

nydelige

 når de akkopagnerer høylytt


mens jeg henger opp


klesvasken..











En herlig vårdag!


Du har vel sett

 hvitveisen?

Den står borte i skogkanten her

 i 

Humlehagen

og

lyser opp..

nikker  

og 

 kiler 

 trærne på tærne! 

Vi sees!

 



Kommentarer

  1. Tusen takk for hyggelige ord på sida mi:-)
    Jeg var ute og beundret hvitveisen da det dura i tlf...(hmmm...alltid tilgjengelig)... og så var det kommentar fra deg:-)

    Måtte inn å se på sida di, da:) Og jeg havnet i reneste Edens have! <3 Så VAKKERT!!! Nydelig! GISP!! En verden jeg ikke visste om, men som jeg bare MÅ følge!!
    Og Trulte var bare helt bedårende:)

    Jeg skal studere bloggen din bedre i kveld! Nå må jeg ut i hagen min, for det er varmt og det er sol:-)

    Nyt dagen din og alt det vakre du omgir deg med:)

    KlemM

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for så koselige hilsener fra deg på bloggen!:))Jeg er så glad for at jeg oppdaget din blogg også, jeg merket med en gang at DER likte jeg å være! Er det ikke rart?Gleder meg til å følge med deg!God helg fra meg!<3

      Slett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg