Tryllestaven..

  

Med en gang snøen har smeltet 

ser det ut som en tryllefe har gått over plenene og markene

 med tryllestaven sin!





Blomstene spretter opp!

Hvordan kan det gå så fort for seg?

De bare står der plutselig med sitt særpreg..de følger årstidene..her har du meg!

De har jo sine egne spesielle navn - og jeg?

Jeg har mine favoritter!

Det veksler, for det er alltid den sist ankomne blomsten!

Den bare elsker jeg!

Grytidlig om våren er det hestehoven! 

Den blir både fotografert og satt på kjøkkenbordet i vannglass!

Men så kommer tulipanene..da liker jeg plutselig dem best!

Tenk tulipaner, de er så gjenkjennende! 

Det er som å være sammen med dem vi aller helst vil være sammen med!

Ja, nesten som å møte igjen gode gamle venner! 

Og slik fortsetter det med neste.. og den neste!





Nydelige tulipaner - med eller uten vase!

Det er ikke så stor forskjell på blomster og mennesker!


Vi og blomstrene kan tilpasse oss det meste, men når vi trives, så blir vi jo helt annerledes!


Ja, for det er forskjell på å bare overleve, eller å få utvikle seg -  og stråle!


Gode vekstvilkår betyr alt!





Jeg liker igrunn alle slags blomster!

Noen er litt rare, styggfine, litt feminine.. ja, de har en slags mykhet over seg!

Noen er mer voldsomme, jeg trenger litt tid på å venne meg til dem! 


Noen forelsker jeg meg i med en eneste gang, og noen må bare oppdages først!

Da kan ofte de som det var vanskelig å oppdage med en gang, bli de aller fineste!


Og da er de bare fantastiske!

De er så vakre alle sammen.. på sin spesielle måte!

Ja, akkurat - slik er det!

 De er faktisk som deg og meg! 








Å følge en vekst er som å følge et liv!


Vi plasserer en blomst i vinduskarmen..vi steller og vanner blomsten vår,

men trives den?

Her kommer vi til kjernen!

Hvis ikke den vokser og trives, så kan vi  flytte den eller forandre på gjødsel og lysforhold!

Finne en bedre vokseplass!

Forsøke å skape bedre vekstforhold, og finne ut hvordan den kan få det bedre!

 Slik at den kan utvikle seg, få gode vilkår, respekt og bli flottere!

Det er jo så betydningsfullt!

Å trives!

For den lille blomsten, og for deg og meg! 


Vi kan ha stor glede av den tynneste lille spire..fordi vi gjorde en liten bragd!

Selv om det ikke synes så godt for omgivelsene.. 

så brukte vi faktisk tryllestaven - 

 og slik hjalp vi  den!

  Til å leve!








Enkle vårgleder!

Fikse litt på hagemøblene, ettermiddagskaffen utendørs og vimpelen til topps!

En deilig vårdag, kos deg med dine vårsysler du også!

Vi sees!

 

Kommentarer

Populære innlegg