Tid til å leve..



Av og til blir jeg helt oppslukt - av tiden!

Hvor blir den av egentlig?

Jeg har jo tenkt å utnytte den..

ja, inne eller ute, men så forsvinner den så fort!

Hvor blir den av?






Noen ganger vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre med den.

Tar det veldig med ro..for jeg har vel tiden foran meg?

Når jeg er lykkelig og full av begeistring over noe..så flyr tiden avgårde helt 

umerkelig..så fort på tidens vinger!

Da prøver jeg å trekke ut tiden, for jeg vil så gjerne at de deilige 

øyeblikkene skal vare leeenge!




Men huff!

 Hadde ikke jeg en tidsfrist da?
   
Javisst, da får jeg plutselig dårlig tid!

Tenk at jeg sløste bort så mye tid..at jeg nesten ikke rakk tidsfristen!

Prøvde jeg å trekke ut tiden kanskje?

Men det er jo tidsnok..innenfor tidsfristen..ikke sant?






Når jeg gruer meg for noe, ja, da svirrer jeg litt rundt omkring i sirkel..

sukk..jeg bare venter på at tiden skal være inne, for å kunne kjenne den deilige følelsen  

etterpå!

Er det slik med deg også?



For noen kan tiden være smertefull..da går den så sakte avsted.

 Og sorgen?

Den gjør at tiden står helt stille ei stund, før den tikker varsomt videre..og vi snur 

et nytt blad i livsboka vår.

Det blir ei ny tid..som blir annerledes!

Aldri helt som før, det er jo ikke mulig fordi opplevelsene våre følger med -  men så går 

tiden og vi kan føle at livet vårt etterhvert er veldig bra!






Så - kommer ferietiden - uker med helt fri -  for ei lykke!



Og du nyter vel fritiden din innimellom slagene? 

Mange lever i en helt annen tid også..fortiden kanskje?

De er ikke helt tilstede.

Kanskje de er i fremtiden?

Noen synes det er lettere å være et annet sted enn

her og nå.







Av og til må vi kanskje se tilbake i tid..ja, for hvordan var det egentlig det hele startet?

Eller ta noen skritt.. med sjumilsstøvlene kanskje?

Tilbake.. og fortsette der noe glapp underveis

for å skape et nytt og sterkere fundament med solid grunnmur!




 Hva har vi egentlig tid til?

Vi har masse tid her og nå - ta deg tid til å leve!

Tiden er din!



 Denne bildeserien ble tatt

 ved

 Brusdalsvannet..

en ettermiddag da 

 tiden 

 stod litt stille!


Ja, for det var så utrolig 

vakkert..

jeg glemte tid og sted

 og 

fanget vårstemningen!


Familiens unge par Birgitte og Preben restaurerer et eldre hus ved vannet - kommer tilbake til 

deg etterhvert med bilder og tips om hvordan det er mulig å skape sin egen lille drømmeplass -  

hvis drømmen er å bo ute i naturen.

Det er mye arbeid og fantastiske muligheter!

Spennende prosjekt!





Ha det fint, så å sees vi snart igjen!



Kommentarer

Populære innlegg