Hverdagsting..


Det går an

 å være

forelsket

i sånne helt

 alminnelige..ja,

hverdagslige

ting!

Det kan faktisk være slik..

 at jeg

våkner

 om

morgenen..


kjenner

 jeg det bare..

 på

hele meg..

at dette er jammen

 dagen

for å være

lykkelig!

Og da skjer det noe

rart..

det er akkurat som om jeg selv

 gjør

denne dagen..

til

min beste dag!

Om det er

dårlig vær..

surt og kaldt

eller

grått..

så føler jeg

 likevel

 at alt er sååå positivt på slike dager..

ja, det føles som om jeg

 rett og slett

har parkert

 i

solen..

for å bli der ei god stund!

Da henger det

 ei diger sol

 over

Humlehagen

selv om det er

gråvær!

Rart!

Og akkurat

 den

solen

på en gråværsdag..

 er veldig

deilig..

for når jeg nyter de deilige

gråvær - solstrålene

er jeg

glad

fornøyd

takknemlig

og

helt

 tullete

forelsket


de bitte små

hverdagstingene

og

tar meg

 tid

til å være

 lykkelig

over

 å holde

 en ny dag

i hendene mine..


enkelt..


banalt..


 fint 

da går det virkelig opp for meg

at denne dagen

  er

 en

gave..

så jeg vil holde fast på den..

med begge

hendene

mine..

og

huske alle

 de bitte små tingene

som kanskje egentlig..

 var

 de store?






Trultemor.. tenk å gi

så mye

hverdagsglede..

uten

å vite om det

 selv..






..så masse

godhet..





..så mye

hverdagsglede..

i de små uviktige..

store

 tingene!




Trulte følger med på

 alt

som foregår i

Humlehagen..

da kommer hun

pilende

 opp fra høyet..

greide å forevige henne

 med

 høy på hodet..

da synes jeg

 hun er

 sååå søt og morsom!



Kesam med vanilje.. 

og

 deilige bær!

Kanskje en av de

 små

 hemmelighetene..

 til et

 lykkelig liv

er stadige

små

hverdagsnytelser? 


Ønsker en fin kveld

 til

 deg

som kikker innom!



Kommentarer

Populære innlegg