Latter forbedrer livet..

Humor gjør godt!

Ja, det er

 rett og slett

morsomt!

Men har du oppdaget noe

 rart?

Hvis vi en periode er

slitne..

stresset..

ja,ute av

form..

så er

humor

noe av det første som

forsvinner

 ut

av livet vårt!

Ja, vi mister evnen til

 å le..

både av oss selv..

og sammen med andre!

Vi kan nesten bli

fornærmet

om noen

 erter oss litt,

vi tar alt lettere personlig..

og tolker kanskje en positiv tilnærming..noen vittige kommentarer helt negativt!


Ja, plutselig kan

en sur agurk

 være rene

gledesprederen

sammenlignet med

oss!

Rart!

Istedet for

å forlenge latteren

og

forlenge livet..så

forlater

vi den..

og livet blir ganske så 

 trist..

Men heldigvis så blir den ikke borte!

Humor dør aldri!

Neida, ingen fare!

Den går bare

 litt under jorda..

ei stund..

til vi jobber oss litt

 oppover

 igjen..får koble ut, finne tilbake

 til 

vårt gamle jeg..

for da finner vi

 humøret

og

 gleden

 igjen!

Vi finner igjen

det

i oss selv..

som vi brukte til

å leke og le!



Jeg blir i så

 utrolig

godt humør

av Trulte!

Har av og til lurt på

 om Trulte har

humor?

Hm..nei, det går kanskje ikke an..ok da..

Men hun er ihvertfall

 en skikkelig

gledespreder!



..glade

 rundkast

i lyngen..

og når Billy

 erter

Trulte..

da må jeg bare le..

av og til

så tårene triller..ja,

uansett!




Vil ønske deg en deilig fredag med mine

Amaryllis!


Så vil jeg gå ut å
smile..
bare sånn uten videre..
rett og slett
for ingenting..
på veien
på butikken
på postkontoret
på trening
i bilen
bare fordi jeg har
 lyst..
jeg synes det er
 fint..

Vil du smile tilbake til meg?


Gleder meg til vi sees igjen!

Kommentarer

  1. Hei!
    Ja nå smiler jeg tilbake til deg og ler litte grann også :) ! Fint innlegg Else Britt, en påminning om kor viktig det er å smile, le, leke... og det er veldig smittsomt å smile til noen... og nydelige bilder av amaryllisen din!! Nå skal jeg ut å smile :)
    Klem :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for at du fikk meg til å le på mårraskvisten! Det trengte jeg i dag! :) Å se på Trultemor får meg alltid i godt humør :)) Her skal gutta og jeg ut å klippe ned litt rogngrener til Junior, godis det ja! :)
      Ønsker deg en lattermild dag i dag å :D
      mvh ;)

      Slett
  2. Trulte har verdens fineste stikk-kontakt...;) E vil ha slike stikk-kontaker i Brusdalen no når vi skal legge det elektriske, he he...;)

    SvarSlett
  3. Takk for hilsen! Ja, vi trenger å le litt! Koselig at du kikker innom bloggen!Ønsker deg en kjempefin dag!:)) :))

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg