Katastrofe i kjøkkenkroken..

I dag lagde jeg to gode

eplekaker!

Joda..jula er over..ok..

men det er så koselig å ha noe

på lur!



..tørket mynte på toppen..

det lukter og smaker

 bare så

deilig..


godt!

Halve kaka gikk med

 til kaffekosen..

Jeg var kjempefornøyd med resultatet! Oppskrift finner du her


Så -  helt yr, glad og overivrig satte jeg i gang med

 en brøddeig

i samme slengen..

pytt!

Hadde ikke det riktige  melet som jeg alltid bruker, men igjen

pytt, pytt!

I dag skal det bare bakes..

uansett!

Så jeg slumpet litt..

og dikta litt

og alt så veldig bra ut helt til

 de skulle ut av ovnen..

katastrofe!


..over en time i ovnen..men helt inni..ja,rett og slett bare deig..altfor grove tror jeg..hm..




Prøvde å ta fram alt jeg hadde av

humor..

men den satt

 litt langt inne ei

stund..



..så havnet de i

bosset!

Tror dette er de tyngste brødene jeg har laget!

Som murstein!


Men da jeg bar dem ut i søppelkassen, så måtte jeg bare le altså!

Sånn er det å være

utålmodig

 og ikke

greie å vente

 så kunne jeg  kjøpt riktig mel..

i morgen!

Tror det blir kjøpebrød her noen dager nå ..

til bakelysten kommer

tilbake..

det føles sånn..

tror det!


..disse ordene skrev jeg på tavla tidlig i morges..

passer godt i dag!


Etter bakingen gledet jeg meg til å gå ut med

Trulteskåla

for mandag

betyr

påfyll av mat

fra nærbutikken..

og det er alltid så mye godt!



Ha en kjempefin kveld da..

uten katastrofe

 i kjøkkenkroken!




Kommentarer

  1. Ha ha, godt at nåkken legge frem flausane sine;);) Var dem ikkje bra nok til dyra engang? unnskyld..... dem får nok bedre pleie;);) Epplekakene fikk e vann i munnen av, nam, nam, synes e kjenne lukta heilt hit.... Havregrøt var forresten godt de å;)

    SvarSlett
  2. He, he nei, dette var skikkelig fiasko -brødbakst- det rareste jeg har vært med på! Så rå inni at det var ikke mat for folk eller dyr!Det må ha skjedd noe rart.. en slags merkelig kjemisk reaksjon!;))

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg