Små øyeblikk..


..som blir

 til

små gleder..


..en knopp..

på et tre

utenfor steingjerdet vårt

i går!

En

grønn

januarknopp!

Er den ikke

vakker?




Så fine

øyeblikk

 det var

med

godbitsøk

i hagen

stell i Trultehuset

og så lille frøken

Flagre

da!

Som hadde en aldri så liten

fest

for seg selv..

med

 ferske rognebærtrekvister!





Solen skinte

 så

nydelig

 helt inn

 i

Trultebingen

og

Trulte?

 Hun nøt de deilige

solstrålene..

hun gikk rundt

og

bare

var

tilstede!

Min egen lille

solskinns - Trulte!

Tenk om vi også

kunne stoppe opp litt oftere..

midt oppe i

travelheten

 vår..

og bare

være?





Så gikk jeg

 rundt

og 

gledet meg

 slik over

noen

hansker!

De er bare

 helt

suverene

hundeluftehansker

og

fotohansker!

Enkelt å vippe av

tuppen..

vips!

Så blir de fingerløse, og det er bare å knipse i vei!



Så kom

 solnedgangen

 og

la farge på

alt

og

det intense lyset

skapte

et

øyeblikk

med

magi..



min lille

hverdagsmagi..

for

i løpet av

et

øyeblikk

 var alt bare

 forvandlet

 til

et lite

 stykke

paradis!


Hvis vi gjør

gledene

våre

  veldig enkle

 så kan vi jo faktisk

 være

litt

 lykkelige

hver dag..

kan vi ikke?

Ja, for da skal det jo slett ikke

så mye til!

Disse gledene kan være

stillhet..fred..rent vann..skogen..fjellet..sjøen..mat..søvn

og

nærheten

 til

 blomster, trær,dyr og mennesker

og mye, mye mer!

Du har helt sikkert også

dine

enkle gleder!

Det skulle vært så fint å høre om

 dine gleder

 i

hverdagen

din!

Men jeg er sikker på at de er

herlige

og

at de ikke kan kjøpes for penger, ikke sant?



alt

begynte med

morgensola

som bare

kom..

rundt hushjørnet 

mitt..

og så bare

 fortsatte

 det..

med

 bitte små gleder..

og nå er det

 en helt 

ny dag!

Jeg tror at

 denne dagen

 blir slik

som jeg

 tenker

at den

skal

 bli..

så jeg har allerede

 bestemt meg

 for

 at dette blir en

deilig dag!

Nyt den du også til vi sees igjen!



Kommentarer

Populære innlegg