Overvåket..



Endelig!

Det
er alltid så koselig når
tiden er kommet for å plante ut de bitte små
påskeliljene!




Grønne
gleder

i
kø!







Først
fant jeg fram blomsterkassen
som hører
 til 

Flagrehuset..

den
har overvintret inne i 
garasjen -

det
ble faktisk plass til tre
 potter med grønne
vårgleder!





er det bakveggen
 på

Trulte-huset..

og
i mens jeg 
ordner og planter
 i den gamle utslagsvasken
bak Trultehuset
  så -

tja.. 

akkurat

da - føler jeg meg bare
plutselig
 litt

overvåket!




Joda!

Trulte
står helt stille og bare glor på
 meg

hun
får med seg
 absolutt alt som foregår
her i Humlehagen - også bakom
huset!




I
tillegg til å være
kjempenysgjerrig og få med seg
 det meste som skjer her hos oss, så hadde Trulte sånn griseflaks i går!
Flere av julenekene blåste ned fra gjerdestolpene hennes
og rett inn i innhegningen - så hun arbeidet 
og holdt på - ut og inn av huset sitt - hele
 gårsdagen!

Utpå
 kvelden var
 noe spist opp.. mens mye av nekene var
 blitt til ei luftig deilig seng inne i bingen 
hennes.

For
Trulte!

Hun
 kan virkelig å sysselsette seg
 i timevis..

 hun
er et skikkelig
 arbeidsjern hvis det er noe
 hun blir virkelig opptatt
av!



Trulte
slik vi ofte ser henne..
på utkikk..om det foregår noe spennende..
 rundt hushjørnet
sitt!

Imens
så koser jeg meg
som bare det med de vårgrønne
påskelilje-gledene!

Ute
i den kjølige vårluften har jeg jo
glede av disse små søte påskeliljene i 
ukevis.. for da vokser de jo veldig sakte..men
jevnt og trutt!





Trulte-vasken..

den
 skulle så absolutt 
hatt en vårpuss før
utplantingen!

Jeg
er fullstendig klar over
 det!

Men
det nyttet bare ikke..
for jeg ble så fryktelig
 utålmodig!


 ok..

det
 ble litt motsatt
 rekkefølge denne
 gangen, med utplanting først og så maling
senere, men det gjør 
ingenting!

Men -
 satser på å male over Trulte-vasken 
før den skal fylles med de vakreste
sommerplantene senere - ut i
mai!

Da
jeg kom inn på
skriveplassen min på morgenkvisten
i dag..


hadde jeg jo helt glemt
 at jeg skulle overraske meg selv
i går!

Gi
meg selv en liten
påskjønnelse..

bare
en

 liten
glede!

Som
skulle ønske meg velkommen hit til
skrivebordet!





Den
lille 
krukken 

med 
påskeliljene..

en
liten

 bekreftelse..

et

ja

til

meg
 selv..

husk
det

du
også!

Si
ja til deg
selv!

Kanskje
du skal gi
 deg selv en liten påskjønnelse
i dag?

Å
si ja til seg 
selv -

det
 er viktig for å kunne 
se positivt på tilværelsen og lettere si
 ja

 til 
andre mennesker
også!

Dette
vil jeg tenke på
i dag!


vil jeg smile
masse!

Og -

spre

gode vibrasjoner 

til
 menneskene rundt meg denne
dagen -

dette
blir en kjempefin
dag!





Håper dagen din blir fin!

Gleder meg som alltid til vi skal sees igjen!


Kommentarer

  1. Å ja det er så koselig med de første løkblomstene.
    Dette ble fint, da er det bare å glede seg til de gule gledesprederne titter frem.
    Ha en fin dag, Marit.

    SvarSlett
  2. Det er ikke tvil om at våren har kommet til deg;) Nydelig!

    SvarSlett
  3. Så koselig og Trulte hun er bare morsom. Her blåser det nordavind i dag, kjedelig, men løkblomster må jeg ha. Ha en fin torsdag.

    SvarSlett
  4. Næmeeen....kom nettopp hjem fra hagesentret og skulle slappe av litt med å se på "yndlingsbloggene" ;-) Og vet du hva jeg har kjøpt??? Masse små påskeliljer, primula, stemorsblomster, ranunkulus, eføy å ha innimellom... Hadde glemt at man ikke skal "handle mat når man er sulten" hihi...så det ble jo mye mer blomster enn jeg hadde tenkt;-) Jeg lengter etter våren, er luta lei gråværet her. Jorda er beinhard enda så dette må bli plantet i div krukker foreløpig.Skal kose meg med dette imorra. Koooose deg du også med alt som spirer og gror!
    Hilsen Annette/tyskland

    SvarSlett
  5. Ja nå er det ikke lenge til de flott gule gledene titter frem...

    SvarSlett
  6. Så koselig med påskeliljene. Jeg tar ikke sjansen på å ha noe ute enda. Det er så kaldt om natta. Trulte er bare helt herlig, og ja, man må gi seg selv en blomst i blant. D

    SvarSlett
  7. Heldig er du som kan plante ut påskeliljer allerede nå.

    Og skjønne Trulte - hun er jo bare helt eventyrlig.

    Klem Inger

    SvarSlett
  8. Så koselig innlegg! Trulte er jo herlig og påskeliljene kommer til å lyse opp hos deg ser jeg. He en flott helg :)

    SvarSlett
  9. He, he :o) Jeg liker Trulte bare bedre og bedre. Jeg hadde aldri trodd jeg skulle si at en gris er skjønn, men med din beskrivelse og de herlige bildene så må jeg bare si at Trulte, hun er så skjønn :o) Deilig med alle disse lubne påskeliljene. Tenk at snart er det påske :o) Ha en strålende kveld! Klem fra Nina

    SvarSlett
  10. Tusen takk skjønne dere for så fine hilsener, ja, det er herlig med påskeliljer!:)I dag kom det snø..jeg må bare le av meg selv, er jo sååå utålmodig, men tror det går bra for de står inntil husveggen, og de tåler jo ganske mye!:)Uansett snø, så har jeg vårfornemmelser, det er noe med lufta og lyset, så satser på at snøen forsvinner like fort som den kom!;)Snart helg,folkens!Hos meg er det masse rot..for vi maler i stua og kjøkkenet istedefor vårrengjøring..det trengtes virkelig en liten "make over"her..det vises godt at vi har dyr i huset og vi roter ganske mye selv også;) men jeg synes det skal vises at det leves og huset skal kunne brukes skikkelig, så nå gleder jeg meg bare til at malingen er overstått..da kan våren komme for fullt!:)Godnatt herfra!:)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg