Små forandringer...


Noen
ganger kan bare en bitte liten forandring
gjøre så stor forskjell i et
rom!


dette lille badet hos oss så hadde jeg 
en slags reol på hjul med alle baderomstingene våre og
håndduker og mye
rart - 

og ja, 
du vet..årene bare
går!

 Og - 
alt blir jo en vane -
selv om det egentlig kan være ganske så
upraktisk!



(Skap fra Ikea)


Men
endelig så ble det
 et helt enkelt romslig skap med sju 
hyller i på veggen
i stedet..

og
badet?

Det
føles plutselig
 mye større, det ble mye mer
gulvplass og det var så nydelig å bare sette alt
inn i skapet og kjenne på den gode, litt mer ryddige og luftige
følelsen!

Dette
skulle jeg gjort for lenge
siden!




Små
forandringer..

 kan
 gjøre en stor
forskjell..

det
gjelder jo ellers i livet vårt
også!

Forandring?

Tja..

i
tankemønster
 og gamle inngrodde vaner 
kanskje?

En
liten ryddeaksjon..
finne ut hva som er viktig å ta vare
på?

Kanskje
dette er dagen for å gi slipp
på noen gamle
ergrelser?

Føle
at det blir romsligere inni
oss?

I
stedet for å ta vare på
dem?

Ergrelsene?

For
vi behøver jo ikke
 mate ergrelsene og forsøke å holde dem i 
live..

for 
det nører bare
 opp under så masse negative tanker
som tynger oss!


" Om du vil fly, må du kvitte deg med alt skrotet
som holder deg nede. "

Toni Morrison.


Den
beste måten å vokse videre på
er å gi slipp på noe og så åpne opp for noe
nytt..

og
så absolutt
ikke stelle for godt med de gamle
ergrelsene!





Jeg
har kastet den gamle
 reolen!

Og
gir stadig slipp på ergrelsene mine
når jeg kjenner de
 kommer..

når
jeg vil begynne å ergre meg
for et eller annet, så vet jeg at det er ikke verdt det -
det er ikke verdt å bli bastet og bundet av gammelt skrot som holder oss
nede!


Og

til slutt så
 må jeg si at av og til
 må jeg titte inn på
badet og bare
 se..

helt
 utrolig altså!

Jeg
 ble så glad
 og lykkelig for den bitte lille
forskjellen!



Kommentarer

  1. Kor flott.
    Både det praktiske og det tankemessige :)
    No fekk eg eit puff til å gjere noko med det den uryddige reolen på badet.
    og ikkje minst, påminning om å la vere å dyrke ergrelsane... ikkje alltid lett, men det let seg gjere !!

    Ha ein fin dag !
    Anne-Mari

    SvarSlett
  2. Ja, det skal ikkje alltid så mykje til! Ofte treng ein ikkje noko nytt ein gong, berre flytte litt rundt på det som alt er der, og plutseleg opplever ein stova eller kjøkkenet eller kor det skulle vere heilt annleis. Det er kjekt med forandring! Og det kan hjelpe å flytte litt rundt på tankane i hovudet også, ja...

    SvarSlett
  3. Så smart!
    Og absolutt fornuftig både på det praktiske og på det tankemessige planet..

    God natt!

    SvarSlett
  4. Ja er ikke det merkelig hvordan vi ser oss blinde på det vi har rundt oss....og jeg skjønner godt lykkefølelsen din over å ha fått til en så stor forandring med et lite knep.

    SvarSlett
  5. Kjempefint!..godt med litt opprydding og forandring..vinteren er jo rette tiden for dette:)Herlig tekst...vi trenger også opprydding i topplokket:))

    SvarSlett
  6. Det så virkelig ryddig ut. Ofte er det de små forandringene som løfter dagen. Jeg elsker å rydde, få orden på ting og tanker...

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg