Søndagsfornemmelser..


Her
på min lille plett i sørhellingen
går jeg bare rundt i dag og kjenner på så fine 
fornemmelser!

Vårfornemmelser!

En
tidlig fornemmelse av
vår..

det
er noe med luften..og luktene.. og
lydene!

Endene
har vært så høylytte i dag..
motorsag-musikk har duret i det fjerne og
skjærene har flydd så heftig omkring
 til og fra..

 og

 jeg?




Jeg
må alltid vaske
 noe..

og
 henge det ut

på 
klessnoren!

Og -
i lyset av ei stripe sol på
 sengetøyet

så 
kjente jeg plutselig den fine
 fornemmelsen
 igjen..

igjenkjennende!

Joda!

Det
var så absolutt
den deilige og helt spesielle fornemmelsen av
vår!




Trulte..

påskeliljer..timiankvister..klessnoren

 og

fjøresteinene..

en

fin-fin 
søndagsfornemmelse 

av 

våren

 i
anmarsj!




Endelig
ble det jord i basilikumkrukkene
også!

Nå 
er de på plass i kjøkkenvinduet -
og de står der med halvfrossen jord og bare tempererer
 seg!

Gleder
meg til å så basilikumfrøene i
morgen!

Og -

kanskje litt
karse?


Lunsj

med 
små overnattingsgjester og fyr på
bålpannen 

skapte 
også så fine

søndagsfornemmelser!



Håper
din søndag også har vært
fin!





Har
du også kjent på noen
vårfornemmelser?




" Om du ville kome på visitt i dag,
veldige glede,
så skulle eg prøve å danse for deg! "

Marie Takvam
GLEDE
"Aldrande drabantby"




Veldige glede!

Det
føles virkelig som en
 veldig glede!

Slike 
dager

 som

 i
 dag!

Med
våren

 på 
besøk..

fikk
du et lite glimt du også
kanskje?

Og
en aldri så liten
søndagsfornemmelse?

Av
våren?





God søndagskveld til du titter innom meg igjen!

Vi sees!

Kommentarer

  1. hmmmm... eg skulle så kommet på visit til deg

    smil - monika

    SvarSlett
  2. er våren kommet til deg.....gleder meg til den kommer til meg :-)

    jeg har allerede plantet mye og det spirer og gror :-)

    klem tone

    SvarSlett
  3. Så deilig vårstemning....det var det hjemme hos meg også i formiddag, men jeg måtte ut på jobb og da blei det fort slutt på vårstemningen.... Gleder meg til den kommer skikkelig i gang med fuglesang og spirer på trærne.

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg