Tettere på....


Det
er ofte
 slik at vi plutselig kan se ting og hendelser
på en helt annen
 måte..

jo
nærmere vi kommer
 noe..

 eller
noen!


I
dag trodde jeg så absolutt ikke
at det var knopper på noen av trærne i hagen..
for jeg hadde jo ikke vært så
tett på!

Men
så gikk jeg nærmere.. 
helt tett innpå greinene for å se 
skikkelig -

 og
 da så jeg jo at det skjedde
ting!

 Veldig
godt!





Først
oppdaget jeg en
liten

epletre-knopp..









noen

søte

kirsebærtre-knopper!






Og -

så tett på.. 

lyste
mange
røde

blodrips-knopper!







Og - 

flere

forsythia-knopper..

med
løfte om så gull-gule greiner på
kjøkkenbordet!

 Til
påske!

Joda,

det
var noen forandringer å se på
  trærne i hagen
 allerede!

Tett på!

Det
minnet meg på
at

 det
 kan være lurt
 å av og til gå litt
tettere innpå

noe

eller

noen!

Kanskje
vi da vil se hverandre bedre?
Og - forstå hverandre og kanskje se ting eller en situasjon på
en helt annen måte?

Kanskje?

Men
ta en titt etter vårtegn!

 For
 det begynner
faktisk å skje litt her nå på våre
kanter!

Til
deg som ikke
 kommer deg så lett ut for å se i 
naturen


 lover jeg å ta bilder til deg - av stort og 
smått!

Det 
kommer masse
 bilder av vårgledene her på bloggen
etterhvert!

I
 går kveld
så satt jeg her
på den nye skriveplassen 
du vet..


vinduet

og 
da jeg kikket ut
oppdaget jeg 
månen!

 Den
 bare skinte
 og skinte.. så vakkert ned mellom
trærne!







Nydelig
måneskinnsnatt..







og
det førte til at jeg begynte å lete så fælt!
Lete etter den gamle slitte og flekkete diktboken min
 fra 70-tallet 
av

 Åse Marie Nesse!

Som heter

"Det vakraste under månen."

 Kjærleiksdikt frå mange land

Inspirert
av måneskinnet så måtte jeg bare finne
den!

Med en gang!

Sånn
kan altså noe vi opplever eller ser -
 inspirere oss til noe helt
annet!

Er
det sånn med deg
også av og til?



Jeg
fant boken..

til 
slutt..

og det var så
koselig!

Jeg
satt ei stund og leste de fine
kjærlighetsdiktene

og tenk!

På 
grunn av
 månen så oppdaget jeg
 denne herlige diktboka mi på
nytt!

Inspirasjonen!

Ja, 
den går jammen sine egne
  veier!


Ønsker den fineste dagen til deg som titter innom meg i dag!

Vi sees snart igjen!



Kommentarer

  1. Man blir så glad av vårtegn!
    Hos meg er det fuglekvitteret som er vårtegnet om dagen. Men månen har jeg jo.
    Så fine stemninger og ord du deler med oss.
    Ha en fin tirsdagskveld!

    SvarSlett
  2. Så fine vårtegn hos deg! Ja, det ene fører det andre med seg! :-)

    SvarSlett
  3. Hm… Innimellom er det lurt å skifte perspektiv ja. Enten som du, å gå litt nærmere, eller gå litt lenger unna. Det avhenger.

    Takk for de deilige vårtegna du viser meg her. Og fortsatt fin kveld - med diktboka i fanget kanskje?

    SvarSlett
  4. Tror jammen jeg må ta en tur ut i hagen jeg også....

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg