Smilekåpe..


I går
var det jo blåmandag..
og jeg var vel sånn passe trøtt og ja - jeg var nok litt sånn på grensen til
blåmandagsaktig jeg også!

Når
jeg skulle gå ut døren,
 kikket jeg raskt på hva jeg egentlig hadde kledd på meg
i dag!

Du verden! 

Det var
 faktisk bare mørkegrått og svart..
 og jeg følte meg plutselig skikkelig blåmandag-trist og
musegrå!

Det
var da jeg plutselig husket på 
gladkåpa mi!

Jeg
pilte inn igjen
 og fant fram kåpa som spruter av farger og masse
energi!

For - 
jeg kjente
 at akkurat i dag trengte jeg energien fra
den!





Husker du den kanskje?




kjørte jeg avgårde
 for å gjøre en del 
ærender..

og 
det samme
 morsomme skjer hver eneste
 gang!

For
 det er så utrolig mange 
som smiler til meg når jeg vandrer rundt i denne
kåpen!

Eller - 

er
 det jeg som smiler
 først?

Og -

så smiler de tilbake til
meg?

Blir
jeg påvirket av fargene ?

Åpner
jeg lettere opp for kontakt
selv..

eller
er det omverdenen 
som blir åpnere når de ser meg i disse
fargene?

 Noen
ganger kan jeg tenke 
at..

hm..

kanskje
 de smiler fordi
 de synes hele kåpen er
 komisk?

Og -
 at de synes jeg også er litt
"rar"? 

Kanskje
de faktisk lurer på
om det er kommet sirkus til
byen?

Men
jeg velger
 jo så klart å ikke tro
 det!

I går 
var det ei dame
 som stoppet meg på vei inn på kjøpesenteret og sa
"for ei herlig kåpe du har!"

Inne på 
senteret merket jeg ei dame som kikket og kikket
på meg over et klesstativ..

så jeg
 bare smilte til henne.. og da sa hun på skikkelig nordlandsdialekt
" Æ bare digge den kåpa di altså! Æ blei så gla inni mæ! "

Slik
bare fortsatte det..

med
smilefjes og kommentarer
 og på hjemveien måtte jeg smile litt
jeg også! 

Smilte for meg selv..
for jeg tror jammen ikke jeg har opplevd å se
 så mange smilefjes, og kommet i prat med så mange koselige mennesker på en
 handletur før!

Gladkåpa!

kaller jeg den også for
 smilekåpa..

og jeg 
kjente at alle
 smilene gjorde noe godt med
 meg!

Blåmandag?

Det
hadde jeg helt 
glemt!

 Der
 jeg kjørte
så fornøyd hjemover - og tenkte på alle
 smilefjesene!

 I
den fargerike smilekåpa
 mi!






" Av alle ting du kler deg med, er ditt utrykk det
viktigste."

Janet Lone 1978 - amerikansk forfatter







Kommentarer

  1. Både du og kåpa di liksom smilte omkapp og struttet av energi i dag!! Bare MÅ smile når du kommer i gladkåpa di... :) :) Kjempefin!

    SvarSlett
  2. For ei herlig kåpe! Både du og den sprer glede:)

    SvarSlett
  3. GOD KVELD SKJØNNE ELSE BRITT
    Å SÅ HERLIGT MED EN SÅNN
    GLAD KÅPE
    HERLIG RETT OG SLETT
    KLEM ELI:)

    SvarSlett
  4. Så herleg Else Britt!
    Og viss eg plutseleg ser ei dame med denne kåpa skal eg stoppe opp og seie hei!
    For då er det kanskje deg eg møter?

    God natt klem

    SvarSlett
  5. jeg er veldig optatt av å ikke gå med helsvert, for det ser v eldig stusselig ut....vi nordmenn burde bli flinkere til å kle oss i farger, spesielt om vinteren.
    kåpen din var griselekker!

    klem tone......som elsker farger på klær

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg