Bustete blå søndag..



Self esteem bible verses






 

 Vi
kan bli ganske
så lykkelige av å omgi oss med vakre
grønne vekster!
 
Men
akkurat denne
planten som heter Rhipsalis - den får
 meg til å le bare jeg ser på det viltre
bustehodet!
 
 
Jeg falt pladask for denne raringen av en bustehode-glede!
 
 
 
 
 
 
I
dag
var jeg på besøk
og da måtte jeg bare forevige
den!
 
 Bustehode-januarglede!
 
 
 
 
 
 
 Dagen
er
 
 litt
 blå!
 
Ikke
tung eller kjedelig -
men det er noe med det blålige januarlyset
som legger seg som et blågrått skimmer over alt
og midt i januarblåskimmeret står disse raringene
med bustehåret sitt til
værs!
 
En
i vinduet og en på
bordet..
 
 
 
 
 
 
og -
bare flørter og
 tøyser og tuller med
meg!
 
 
 
 
 
 
Denne
palmen
 
er
også
 
 en 
 
januarglede!
 
 
Men
ikke riktig så tøysete!
Når juletreet forsvinner i januar
så kan det være utrolig friskt og inspirerende
å erstatte treet med ei lekker grønn
plante som kan stå nå utover å
strekke seg etter de første
solstrålene!
 
Det
er masse flotte
 grønne planter på hagesentrene nå i januar -
disse plantene her er kjøpt på
Plantasjen.
 
 
 
 
 
 
 
Heaven's a little closer in a house by the sea - hand painted wood sign
 
 
 
 
Blå
søndag..
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Fiskene,
 bildet og glassbrikkene
er laget av den tyrkiske kunstneren
 Erkan Uyav som har butikk i
Bodrum.
 
 
 
 
 To
svaner
 glir sakte over  det blå vannet
 på tur ute i en
 vakker
 
blå
søndag..
 
for
både
ute og inne er
faktisk denne januarsøndagen litt
blå!
 
 
 
 
En 
 
azalea
 
fra
 julen
 
blomstrer
fortsatt i kjøkkenvinduet -
den strekker seg mot det blågrå dagslyset -
strekker blomsterarmene sine i været 
alt den bare
kan!
 
 
 
 
 
 
Seaside
Når
jeg rusler avgårde
så snur jeg meg og ser utover Brusdalsvannet -
så blått! Og - så utrolig vakkert i
dag! 
 
 
 
 
 
 
hjemveien
 stikker jeg også innom
 Plantasjen!
 
Jeg
kikker
 
 på
 bustehodene.. 
 
 
 
 
 
 men
det var to fredsliljer
som ble med meg
hjem!
 
Jeg
 ble så påvirket
 av at det stod "air so pure" og "natural air cleaner" på
 plantene!
 
Og
det er jo sant -
de grønne plantene er
jo virkelig naturens egne fabelaktige
luftrensere!
 
Da
jeg holdt på
 med plantene, så oppdaget jeg at
januar gikk rundt med malekosten sin her utenfor hos meg også -
 januar malte steinene, trærne, Trultehuset, sjøen og kom helt inn i stua!
Ja, hele søndagen gikk omkring med så duse og varme
 blåtoner!
 
Og -
når mørket
falt på så kunne jeg kjenne
 lenge på den gode blå søndag-følelsen i kroppen..
jeg kjenner det faktisk litt
enda!
 
Håper
din søndag også har vært
 fin!
 
 
 
 
 Kjærlig
hilsen
 
Else Britt
 
 
 Motivational january quote 2014
 
 
http://www.tickletheimagination.com.au/backgrounds/tablet-wallpaper-january-dream-big.jpg


Kommentarer

  1. Herlig å lese på bloggen din og sjådei fine bilda.Viktig og befriande å kunne drøyme "big".Mvh Johanne

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg