Primula-energi..

 
 I
januar
så greier jeg nesten ikke
å vente på at de nydelige små primula-plantene
skal stå og blunke så søtt til meg i
butikken!
 
 
 

 
 Jeg
fyller opp på
stuebordet med masse gnistrende
farger..

for
da skjer
nemlig alltid det
samme!

Jeg
får


masse

primula-energi!

 




Det
fører til at
jeg begynner å
rydde..

det
er helt
sant!


i januar
så setter jeg
 i gang med mye rart
som jeg tenker at andre mennesker sikkert
 har gjort i god tid
før jul!



 

Men
jeg får det
ikke helt
 til..

det
 blir liksom
 aldri med meg før
 jul



i
helgen?
 




Da
begynte
det hele med nye puter..
og ei stor dose med primula-energi
og dermed var jeg i
ryddemodus!





Jeg
har vasket
og sortert - og ryddet og
kastet!

Funnet
mye rart som
 jeg ikke fatter hvorfor
jeg har gjemt
på!

Og
laget
meg

et

nytt
system..

i
kjøkkenskuffer

og
skap..

hm..

jeg
som alltid
synes at jeg har så altfor få
skuffer?

 Og - 
dårlig plass
i kjøkkenskapene?

 Men
vips!


har jeg
 faktisk et helt ledig lite
 skap!

Det
er jammen lenge siden
sist!





Jeg
har kastet
krydder med utgått
dato..

og
fylt opp på
nytt -

med
dette økologiske
krydderet som jeg fant flere sorter av
på COOP OBS -

og

ny
olje

til
steking


trengte jeg
ei ny kasserolle til -
denne fine i "håpet er lysegrønt"
farge!

Så nå er det virkelig  fargerikt her i kjøkkenkroken!

Sånn
 har jeg altså holdt
på..

noe
gammelt ut -
og noe nytt
inn..

ting
jeg bruker
sjelden står fint
på bakrommet på vent -
bare det jeg bruker jevnlig
 er i skapene mine
nå -

jeg
kjenner at det gjør
godt!

Jeg
liker egentlig
å starte det nye året på
denne måten - det gir en god oversikt
og så vet jeg hva jeg kommer til å trenge framover -
da kommer det jo heller ikke som noen
overraskelse!




I
kveld
har jeg begynt i
klesskapet
 mitt -

hva
 skal jeg gi bort eller
 kaste?

 Og -
 hva skal bare få
bli?


Innimellom -
mens jeg går fram og tilbake
mellom rommene - så titter jeg bort på
 peishylla..


 den søte gaven jeg fikk i
 går!

En ny hund
som logrer som bare det - og et
perlehjerte..

for
en fin-fin start på det nye
 året og et herlig optimistisk puff
midt i ryddesjauen
min!

 
 
 
Søteste
presangen! 
 
Den
smiler
 
fra
peishylla 
 
 
 
 
 
 
 
mens
 
primula-energien?
 
Den
stråler
 
fra
bordet!
 
 
 
 
 
 
Alle gode ønsker til deg om ei fin ny uke!
 
 
Be Kind.
 
Putting out positive energy for a prosperous, successful year!


Kommentarer

  1. Primulaenergi!
    Eit flott ord :-)

    Godt nytt energisk år!

    SvarSlett
  2. WOW! Snakk om fornyet energi. Litt av et puff på en regnfull grå januarmandagsmorgen. Herlig. Takk!

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg