Tryllestøv..



" Tenk på
 en lykkelig, fredfylt
dag en gang i fortiden. Ta deg en
hvil i den. Hvert øyeblikk
eier en rikdom som det tar et
liv å lære å sette
 pris på."




Jeg
kom akkurat
 rundt hushjørnet da januarsolen var 
på vei ned bak
 fjellene..

og

akkurat
da!

Da
kjente
jeg
at

slike
øyeblikk?

Det
er så sant som
det står i dette verset..
at slike øyeblikk de eier virkelig en
rikdom!

Kanskje
det er sant at
det tar et helt liv å lære 
å sette pris på slike spesielle
 øyeblikk?





Januar

går 
omkring i hagen min
 og strør rundt seg med glitter som blinker på sjøen!
 Januar drysser skimrende tryllestøv på tangen, gresset og fjøresteinene også -
før hun langsomt tar
farvel..

det
suser litt borte i
skogen!

Er
det januar?
Er det "min" januar som pakker?
Vinker og gjør seg
klar?

Til
reisen?
 



Trulte
hadde også fått et
dryss av skimrende tryllestøv!
Trulte stod bare og myste - hun glitret og skinte i
solnedgangen!





Glitrende

tryllestøv-øyeblikk..



er
det virkelig 
sant?

At
 det glitret
strålte og skinte så
veldig?

Alle steder?

Eller
er det bare jeg?
Som er så opptatt av at januar 
skal ut på reise
snart?

Det
rasler borte i
 skogen..


i kveld også - 
joda!

Det er nok fineste januar!

Som
 holder på med
den aller siste pakkingen - før hun
drar!




Kommentarer

Populære innlegg