Fint besøk..



Jeg må bare fortelle deg

 noe

 så 

utrolig

 fint!
 

Våren

 kom

 smygende

 hit

 over

 fjorden

 i 

natt!


Og

 tenk!


Det

 var

 selveste

 tiden 

som fraktet den

med

seg..

så 

alldeles

lydløst

og 

forførende!


Ja, så nå 

rusler

 våren

omkring

 her

 ute

 i 

hagen!


Den går innom

 alle 

kriker og kroker

 så 

grønnkledd 

 pyntet

 og

 vårfin

 sammen

 med

drømmene!


Den

 fjerner

 forfrosne

 tanker..

og

iskalde netter

 og

skaper 

sitringer

 og

 gode 

vibrasjoner!



Drysser

masse


vårglede!


Og

 så

 kaster 

 den rundt seg

 med 

et

 intenst

 vakkert

 lys!


Og

 plutselig

skrur den

 opp

 lyden..

på 

full fres!

Slik at det strømmer kvitrende

  vakker

 vårmusikk 

ned

 fra

alle

 trærne!


Og

 surrelyder

ut

 av


buskene!







Til slutt spruter den

 litt

 vårduft..


overalt

og

duse

farger 

 og 

masse 

sprø

deilige 

smaker!


Fasinerende

våren!


På vei inn

 ser jeg at 

det 

drypper fra taket

og

gløder

 i

en

  liten

sølepytt..

og

 maisola?

Den  viser seg litt fram

bak fjellene



dag

 og

 blinker



morgenklart

på en

 morgenblank

 sjø

og

sender

 så

 varme

 vårklapp

 på 

skuldra

 mi!


Takk!




 deilig!


Klapp

 på

 skuldra..

et 

lite


dytt


det gjorde godt!

Med sola

 i 

nakken

 går jeg videre og tenker

 på

så 
  
små 

ting..

så 

små

så bitte  små


sangfuglhjerter..




Trulte er våken og er ute og sjekker


en ny 

deilig


vårmorgen!



Velkommen

 skjønne


maidager!


 Nyt dagen din så sees vi snart igjen!

Kommentarer

  1. Hei. Takk for hyggelig kommentar på bloggen min. I år skal det bli ekstra mye humler... tenker det da blir mye liv i humlehagen.

    SvarSlett
  2. Så kjekt du kom innom meg.

    Ja, det er ei kjempeflott bok!!

    God maihelg :-)

    SvarSlett
  3. Forresten ;-)
    Nydelege vår betraktningar!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det, og takk for titten innom Humlehagen!:)Herlig tid som må nytes no framover!:)

      Slett
  4. Ja nå har vi virkelig vakre dager fremover Else:) jeg gleder meg til hver dag og ser etter nye vår og sommertegn. Selv om vinteren ikke helt vil gi slipp, men tror han gir snart opp:))

    Fin helg til deg og dine:)))

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, nå tror jeg at vinteren snart må gi seg..selv om det snør utafor vinduet akkurat no!Og stadig nye vårtegn ute, det er deilig!God helg til deg også Jill! Koser meg med å se deg i kajakken..drømmer meg helt bort, det ser herlig ut, men jeg har litt vannskrekk, så holder meg mest på land!;)

      Slett
  5. Våren er balsam for min sjel! Og du beskriver den vakkert....! Takk:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, sånn er det for meg også! Selv om det snør i dag..så sitter våren og synger.. inni hjertet!God helg til deg, Marit Rakel!:)

      Slett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg