Highlights..



Det er så utrolig deilig

 å 

plutselig

 bli 

overrasket

 av 

gleden!



Å oppleve noe

helt

 spesielt!

Men hvordan opplever vi

 å

 flyte på toppen 

av

 bølgene..

hvis vi aldri er litt nede 

 på bunnen

 også? 

At vi følger med

tidevannet..

opp og ned


 livets seilas?


For hvis alt er

 bare 

 kjempemoro

 og

 spesielt

 hele

 tiden..

vil vi da

 oppleve

highlights?


Bli tatt

 av

 gleden?






Jeg tror at vi trenger

 noe

 å måle ting

 opp i mot..

ja, kanskje vi kan kalle det vårt eget

 lille

 anker?


Det er helt fantastisk å spise

 på

 luksusrestaurant

 av og til

jeg elsker det!

Men så er det bare helt nydelig

med

 hverdagsmaten

 synes jeg..

de helt enkle

 fiskebollene

 uten 

rekesaus..

eller

 fisk..poteter og flatbrød

 bare helt enkelt

 og 

hverdagslig!


Hverdagen..

og 


 fest!

Fly langt avsted på en fantastisk

 ferie..

og så komme hjem

 til

 hverdagen..

som

er 

hverdag!

 Ikke fest!


 For

 å

 skape


 highlights!




"Det er ikke naturlig for noe menneske å være i
evig fremgang. Også menneskene trenger flo og fjære."


Blaise Pascal(1623-1662)
Fransk filosof og naturforsker



Hva tenker du?


Synes du det er deilig med forskjell på hverdag og fest?

Vi behøver ikke fylle livet vårt med 

kjempestore

 opplevelser

hele tiden..

slik at de står i kø

for kanskje vi ikke har tid til

 å 

oppleve dem?

Å kjenne

 på

 følelsen?


Kunne kjenne på de forskjellige tingene?

For hva skal vi måle det opp i mot?

Flyte på ei jevn linje på toppen

 av bølgen

hele tiden..

eller 


 highlights?


Kanskje du skal oppleve noe spennende

 i helgen?


Lov meg at du nyter hvert sekund

 hvis du blir tatt 

av

 gleden!


Og hverdagen? 


Den ligger der og venter

 på deg..

og kanskje var det

 de små tingene..

som egentlig var

 de 

store?



Nyt fredagsfølelsen!


Vi sees!







Kommentarer

  1. Du skriver om noe veldig viktig!
    Det å forstå at livet veksler mellom lette og litt tyngre dager, er ikke så vanskelig, men det å følge bølgene opp og ned er ikke alltid like lett.... men det er vel slik livet er:) jeg kjenner meg iallefall veldig godt igjen...noen få oppturer og litt flere turer i nedoverbakke.... men jeg er underveis iallefall:)
    Ønsker deg en god helg, Else Britt:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er nok livet ja..men tror det er ganske så slitsomt hvis det blir mye nedoverbakke..synes det er godt å høre at du er underveis , mye glede i det!:)Du gleder meg alltid med så fine innspill her på bloggen, takk for at du kikker innom meg!:)God helg!:)

      Slett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg