Løvetann-glede..



Ivrige

barnehender..

så 

masse

løvetann-glede!





små 

glitrende


gull-gule


skatter..




LØVETANNENS BØNN

"Blås på meg,barn.
Fang mine stigende stjerner
og kikk på min gule sol
-som brenner i gressets grønne
himmel-
med alle de undrende øyne.


La de små barn komme til meg
for de vet ikke hva ugress er."


Harald Sverdrup




Er

 det

 ikke 


fabelaktig?


For

 i

 barnas verden

 finnes

 ikke

 ugress!


De ser bare

 skjønnheten 

 og

 det

 fantastiske..

Med åpne smil og barnelatter lukker de

 gleden

 over

 en vakker løvetann

 inn

 i

det

 lille


 skattkammer-hjertet

sitt!

Tenk

 å kunne undre seg

over

 så små ting

kunne se på verden med øynene til 

et lite barn!

Alt ville bli så

 nytt


hver eneste dag..

for


skjønnheten?

Den sitter

 i

 øynene


på den som

 ser!

Ugress?


Eller


vakre

 blomster?

Undring

og

glede?


Eller


kjedsomhet


og


alvor?


Gjennom øynene

 til

 et lite barn

 kan du se verden

 på ny!

Kanskje

 skjønnheten..

 i en aldri så liten

 løvetann

 også?





Ønsker deg en kjempefin kveld til vi sees!


Kommentarer

  1. Fabelaktig skjønne bilder, nydelig liten jente i den skjønneste kjole og pynt. Løvetannen er en del av vår hage, sikkert kommet for å bli. Ha en fin kveld.

    SvarSlett
  2. Herligt indlæg.....yndig lille pige med nogle skønne blomster- løvetand er i mine øjne en smuk blomst.
    Ønsker dig en god aften.
    Knus Hanne Bente

    SvarSlett
  3. Det er ikke værst å få de små til å luke. :-)

    SvarSlett
  4. My son loves dandelions too, especially blowing them once they have seeds. Thanks for visiting my blog

    SvarSlett
  5. Hei,takk for koslig helsing inne hos meg:). Skjønn liten løvetannplukker og nydelige bilder:))

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg