En liten fantasi..


Ofte synes jeg faktisk at blomstene e
så utrolig vakre
 uten vase!

Men på denne
 regnværsdagen
kjente jeg bare at jeg trengte 
en aldri så liten avlegger..
ja, jeg ønsket meg
 et blomstrende univers
på kjøkkenbordet!

Nå kan de stå
 her..
blomstene!


Så nybadet..
 av ettermiddagens regn!

Å bare hviske til hverandre
om sitt hemmelige blomsterliv!
Nikke og prate 
 på det emosjonelle
 språket
 sitt!

Men jeg forstår jo ikke dette 
vakre blomsterspråket..
for det går så underlige
 omveier
utenom ordene!


Akkurat slik som hos
 menneskene.. 
vi behøver ikke bestandig
 ordene..


vi lytter mellom setningene
ser ansiktsutrykkene
og av og til går det en så følsom streng
mellom hjertene!

Så - jeg skjønner ikke 
blomsterspråket
men likevel snakker de direkte
til hjertet..

Og blomstene?

De trenger ikke en hage for å snakke!

Ei krukke eller yndlingsvasen holder i massevis!

Mine små fine
 gledespredere
på en regnværsdag!




Så deilig å gå ute i 
sommerregnet!

Kjenne på duftene
og lage min egen lille
hageblomst-fantasi..

pion, mynte, liljer og noen
 grønne blader!



Jeg skjenker mitt hjerte en gave
i duften av muld og regn -
en drøm om min barndoms have
med plener og hekk og hegn
og blomster som vugger og neier
med kalker av dugget gull...
For alt jeg i verden eier
er duften av regnvåt muld.

Fra diktet "Haven" av Rudolf Nilsen








Så med blomster på bordet mitt
 ønsker jeg deg 
alt godt
til vi sees igjen!





Kommentarer

  1. Så fine ord til fine bilder:) Herlig.

    SvarSlett
  2. Hei til deg, takk for koselig hilsen på bloggen min og takk for titten til deg. Virkelig en hyggelig blogg, kommer helt sikkert innom igjen!!:)

    SvarSlett
  3. Kjære venn.. :) så enkelt og så nydelig fint... :) klem

    SvarSlett
  4. Takk til dere for fine ord!:)Ja, vi kan finne mye fint både markblomster og hagevekster nå i juli -som kan bli en liten fantasi!:)

    SvarSlett
  5. Så flott eit dikt! Takk at du deler :-)

    SvarSlett
  6. Takk for hyggelig kommentar på bloggen min. Så fint at du la igjen en kommentar slik at jeg også fikk mulighet til å oppdage den koselige bloggen din. Jeg titter nok helt sikkert innom igjen. :0)

    SvarSlett
  7. Er det dårlig vær ute så får en nyte blomstene som er inne og dine bilder av dem.

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg