Å være nok..



For noen år siden
 kan jeg huske
 at jeg av og til kunne tenke tanken
"er jeg nok?"

En slags usikkerhet om å være 
for mye?
Eller for lite?
Eller bare nok?

Det fine er
at ettersom årene går
så  er det lettere å se
 den muligheten at.. joda!
 Faktisk!
Jeg er nok!

Jeg er nok
 selv om det finnes dager
 jeg må melde pass.


Dager jeg må gjøre det jeg greier 
i mitt eget tempo.


 Og dager
 jeg kan fylle med alle
 gledene..
ja, med absolutt alt som jeg
 liker så fabelaktig
 godt!

Men av og til så sniker denne følelsen seg
 innpå igjen..
ja, om  dette virkelig er
 nok?

Å kunne ha troen på at vi
 strekker til
duger
holder mål
tror jeg er viktig for et liv
 i balanse!


For å kunne føle at vi lever
 et tilfredstillende og godt
 liv!


Jeg tror også det skaper
 så gode krefter!


I arbeidsdagen, for oss selv og ikke minst for alle rundt oss!

Det er så deilig 
å kunne ta innover seg følelsen av
 å være nok!

Når vi erkjenner den følelsen,
får tillit til den og ikke minst tror på den -
det er gjerne da det skjer noe
 med oss!


Positivitet!


 En slags positiv forandring
i hverdagen!


Så kan vi kanskje komme til å  oppdage at vi får mer av det vi
 ønsker og behøver
i livet vårt?


Absolutt!

Så jeg tenkte at jeg skulle si det - til deg  - i dag!

At du er nok!

Ønsker for deg
 at du tror på det
og at du kan gå rundt å bare kjenne på
 den gode følelsen!
hele dag!



Til vi sees!

Kommentarer

  1. Vigtige ord. Vi skal huske på at vi er "nok" og mere end det. Vi er perfekte som den, vi er.

    Ha' en fin dag videre! :)

    SvarSlett
  2. Så fine og viktige ord Else Britt.. å tenke over....at jeg er nok.... ja det er virkelig noe å ta innnover seg..kjenne etter..så fint!! :) og i tillegg..så fint et bilde av Egon... go`gutten! :)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg