Kjærleiks-pizza..


Her
 i
Humlehagen
 har vi fått smaken på
 en ny pizza..
nemlig
kjærleiks-pizza!


Bunn:


25 gr tørrgjær eller 1/2 pk gjær (vi brukte 1 pk tørrgjær)
2 1/2 dl lunkent vann
1/2 ts salt
2ss olivenolje
3 dl sammalt hvete,grov
ca 3 dl hvetemel


Fyll:


2 bokser Creme Fraiche
3 - 4 ferske røde chili
4-6 fedd hvitløk
revet ost
spekeskinke
ruccola(til topping før servering)


175 - 200 grader


 Dette blir to runde små eller mellomstore pizzaer med tynn bunn.
Vi lagde den ene vegetarisk -
 la på tomatskiver i stedenfor spekeskinke.


Bland hakket chili og presset hvitløk i creme fraiche.
Smøres utover deigen som er kjevlet utover stekebrettet.
Ha på rikelig med revet ost.
Stekes 10 -13 min, til osten er godt smeltet.
Ta den ut av ovnen.
 Ha på spekeskinke, steik videre 3 -4 min.
Strø over ruccola ved servering.





nydelig


kjærleiks - pizza..




ferietid
pizza
og
deilige dufter..


latter
levende lys
den gode samtalen


kjærleiks - pizza magi


i
kjøkkenkroken!


Kjølig
sommerkveld
men
 så
 gode
deilige
varme
fornemmelser
med
forførende
kjærleiks - pizza!


Noe for deg?





Kos deg!


Så sees vi snart igjen!





Kommentarer

  1. Ble sulten jeg, nå ;) både så og høres helt herlig ut. Absolutt noe for meg ;) hehe...også vil jeg takke deg for dine skjønne ord hos meg, for ditt engasjement og for at du tar deg tid - det betyr mye. Jeg håper dine dager er gode og at de er fulle av sol og glede - ute og inne. Mange klemmer og med ønske om en god helg. klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Heisann!Ja, du må prøve pizzaen når det passer!Og du skal vite at jeg sender deg masse gode tanker!:)Så håper jeg at du har en fin søndag sammen med dine!:)

      Slett
  2. veldig fristene å prøve denne, men uten spekeskine
    vegetar her! :-)

    god søndag til deg og dine

    herlig med den badeseansen til bikkja!

    hilsen fra ingrid

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, jeg spiser vegetarisk her i huset,så da trikser jeg på forskjellige måter - her var det kjempegodt å bare legge tomatskiver utover isteden, kan sikkert prøve noe annet også!:)Ønsker deg en fin søndag!:)

      Slett
  3. Da jeg leste innlegget, tenkte jeg at en sånn pizza skulle jeg lage til lørdagskvelden :) Men vet du, jeg rakk det ikke.... uff... Jeg har satt igang så mange prosjekt som må bli ferdig til mannen kommer hjem på tirsdag.... super-100%-damen (????) har gjort det hun absolutt ikke skal, men i dag er følelsen god likevel :) Men pizzan din skal prøves, altså :)
    Tusen takk for titten. Ga en umiddelbar god følelse :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja,du må ha litt god tid når du skal lage den..den er veldig enkel og lettlaget, men mye koseligere å holde på når det ikke er stress vet du.:)Kanskje det blir kjærleiks pizza når mannen kommer hjem?God søndag!:)

      Slett
  4. Auberginer, tomat, oliven, ja alt du ynskjer passar også på kjærleikspizzaen:) god helsing frå kjærleiksdamo :)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg