På tampen...!

 Nå synger det på siste verset her i Humlehagen... når det gjelder basilikumen!

Vi savner den allerede...savner lukten... når vi er i kjøkkenet..!

Men - et aldri så lite tips til deg -  hvordan du kan utnytte de siste bladene som fortsatt er brukbare...
før basilikumen visner helt ned...!


 Sett på maken! Slik ser basilikumen min ut nå... etter at den ble flyttet fra kjøkkenet... til verandaen...den tapte seg veldig fort!

Nå er det bare å sette i gang - plukke av blad - som ikke er visne - putte dem i plastposer - og legge posene i fryseren - så har du masse god basilikum...du kan bruke i maten... utover vinteren!

Da kan du bare ta en neve ut av posen - i frossen tilstand - og smuldre det opp i gryta eller på pizzaen...kjempegodt og lettvint!


Slik fryser jeg posene -og har dem lett tilgjengelig..!Smaken og fargen holder seg godt!


Ikke rart at jeg gleder meg til februar..!.

For da kan vi innlede et nytt forhold igjen... jeg og basilikumen...og typisk meg....jeg klarer nesten ikke vente..!

Kommentarer

Populære innlegg