A la Capri..






Noen
kvelder tar jeg fram
en pakke pitabrød - og reiser i drømmene
tilbake til vakre
Capri!




Jeg
tiner noen pitabrød til
pizzabunn..




og
først steker jeg
 pitabrødene noen minutter
for at de skal bli litt
sprø..





smører jeg
på pesto og legger på noen
 tomatskiver

drysser
 på oreganokrydder,
 litt havsalt og nykvernet
pepper!

Og -
i mens
 jeg steker pitabrødene
 videre





plukker jeg noen
 friske

basilikumblader!




Når
pitabrødene
har stekt videre ca 5-8 minutter med
pestoen, tomatskivene og krydderet, så legger jeg på skiver av
 mozzarellaost - og steker noen få
minutter til..

og
følger
 nøye med - for osten
skal egentlig ikke renne utover
så mye som hos meg på bildet, for jeg glemte meg bare  litt
bort!

Den
skal kun være litt myk
i kantene..

sånn
som pizzaen på vakre
Capri!





Sukk..

nå dufter det virkelig
 Capri!


 gode minner fra
 en vakker dag på øya Capri,
og en helt spesiell pizzaopplevelse vi hadde på en restaurant i
vannkanten!

Var
det at pizzaen egentlig var så spesiell?
Eller var det kanskje bare
stemningen?





Hm..

min 
pizza ligner
 ikke helt på Capri-pizzaen akkurat i kveld -
men den bringer uansett fram
 igjen de gode
minnene!





Dette
er den helt enkle hurtigvarianten!
Det smaker mye bedre med hjemmelaget syltynn
pizzabunn!

Kanskje
det må bli neste
gang - men det smakte uansett litt
Capri!


 











Kjærlig
hilsen

Else Britt


Kommentarer

Legg inn en kommentar

Populære innlegg