Hverdagsting....




har jeg også endelig
fått disse flotte og praktiske skjærefjølene inn
på kjøkkenet
mitt!





Jeg
har vært så lei
av  misfargete skjærefjøler her i Humlehagen -
 og så er det så fort gjort å blande
 fjøler!

 Slik
 at noen
 kanskje i farten skjærer løk på
brødfjøla?





Eller
kutter opp friske grønnsaker
på ei fjøl som det nylig har vært fisk eller kjøtt
på?






Denne
esken med forskjellige skjærefjøler
er helt super altså - den hvite bruker vi kun til brød,
ellers så er det så alle tiders synes jeg når vi er flere som lager mat - at
vi slipper å tvile på hvilken fjøl som skal
brukes til hva!




(Esken med skjærefjøler er kjøpt på Til Bords og tørkerullholderen er fra Riviera Maison.)


Esken
med fjølene er stødig, ja, 
litt "tung"med antiskli under, og den har ikke
 tett bunn - så den er hygienisk og skjærefjølene tørker ganske fort
om de skulle være litt
fuktige.






hver gang jeg skal
skjære noe så tenker
 jeg..


kjekt!




Akkurat
denne oppfinnelsen likte
jeg!

Har
kastet de gamle
fjølene!






Ellers
så skrider juni fram
med så  raske skritt
folkens!

Juni!

Som
puster


 juli..

litt
 freidig

synes

jeg

 i
nakken!

Hvordan
skal et kjært junibarn kunne
gripe an disse siste
 junidagene?

Etterlengtede
junidager..

 som
 snart glipper ut av
 hendene mine mens jeg tviholder på min elskede
juni?

Men
jeg må vel la henne
 gå?

Snart?

Jeg
elsker
jo
 juni..

men 
må vel gi
slipp?

Jeg
må vel
 elske juni også
med åpne
 armer?

Å
 håpe
 på at hun vil
 bli?

For
hun 
blir..


et sted jeg skaper
 selv!

Juni
blir

i
pusterommet!

Et
sted der jeg finner
hvile

i
tankene

når
jeg trekker meg
tilbake

der
skal min juni
bo.

Snart!

Ganske
snart skal juni 
flytte inn i hjertet mitt som søte juni-drømmer
 og kjære blomstrende
 juni-minner

 og
dukke opp
av og til med vilter
 juni-glede..

erte 
meg litt og kile meg med en mild
 juni-vind

 i
nakken!

Jeg
vil holde hardt


 juni-minnene..

med
hjertedøra mi på gløtt
og åpne armer!



Vis bilde.JPG som lysbildefremvisning


I
dag
ble det så masse
 juni-glede!

Viltre
byks, viftende haler og rundkast i noen
gjørmehull på vei til
fjells -

men
jeg tar de med 
inn!

Alt

som
 juni -

og
 livet 

beriker

meg
med

jeg
gjemmer


alt

for
jeg
har

mye
plass!

I
hjertet.





Vis bilde.JPG som lysbildefremvisning




Vis bilde.JPG som lysbildefremvisning




Kjærlig
hilsen

Else Britt











Kommentarer

  1. løp å kjøp ;)

    og mange flotte ord og bilder

    smileklemma fra monika

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg