Torsdagsgledene..



I
morges gjorde jeg
akkurat som min mamma pleide å gjøre om sommeren -
hvis det var mild vind, fint vær og god
klestørk!





Jeg
tok av sengetøyet
og vasket det så tidlig som mulig - hang ut dynene til
lufting - for så å ta på igjen det samme soltørkede sengetøyet  - om
kvelden!

Det
er et av mine barndomsminner! 
Så av og til forsøker jeg å få det til! Jeg prøver å finne tilbake til
den gode følelsen!

Det 
er spesielt deilig å
legge seg om kvelden i sengetøy som har hengt ute
 og tørket i sommervinden hele
dagen - 

og
 tenke tilbake på
 barndommens sommerdager - alle luktene, lydene og nykokte klær fra
ei stor panne på ovnen -

 som hang
 til tørk så sirlig i system etter størrelse og
 farger!




I
går kveld prøvde jeg
å ordne og lage til på min måte i bingen til Trulte -
men Trulte?

Hun
hadde i flere dager
holdt på med et prosjekt av pinner - pinnene var filtrert som
et nettverk inn i høyet - utrolig mange, 
og tett i tett!

Så jeg hadde
 ikke hjerte til å røre det - så med litt høy på toppen i bingen
ligger Trulte denne morgenen og gløtter med det ene øyet - så sukkersøt som
 min egen lille prinsesse Trulte på 
erten!




Kikker
litt..

og

sover
litt..





men
må raskt 
opp!

 For
 å sjekke hva som egentlig
foregår!


En torsdagsglede!

Med
 morgentrøtt Trulte i
bingen! 





Ellers
så fikk Billy ny sommersveis i dag - 
en glad, lykkelig og blid Billy som smiler og synes det står til -  med masse oppmerksomhet
og "bli ny dag" med
 muttern!





Ute-frisering

med
"view"

i
dag!

Herlig
kosestund

en
torsdagsglede!





Det
lyser av 
torsdagsgleder i  kjøkkenvinduet mitt
også!

Nå vokser
 basilikumen som bare det disse fine junidagene - den røde basilikumen
pleier jeg ikke å ha egentlig  - men den er ganske frodig og
 lekker der den
 står!

Og -
 morsomt er det også å prøve noe
nytt!







fargerike
torsdagsgleder..
























Farger
er en stor glede!

Når jeg begynte
 å ordne med rosene mine på kjøkkenbordet -
som snart er to uker gamle - og  litt "trøtte", men så absolutt
 ikke visne!

Neida!

Da
kjente jeg på
en så utrolig deilig og boblende..ja, 
akkurat!

Torsdagsglede!





De
gamle rosene
 ble kuttet like under
rosehodet og satt i ei
glasskål..





Den
fineste rosen 
av de "gamle", kom på
badet..





og
i rosevasen 
plukket jeg inn noen
 lilla

rhododendron-torsdagsgleder!







God torsdagskveld fra meg!

Ser deg snart igjen -
hvem vet,  det kan jo være at vi kan dele fredagsgledene
med hverandre også!

Gleder meg allerede!





Kjærlig 
hilsen

Else Britt














Kommentarer

  1. Takk at du deler!
    Flotte torsdagsgleder.

    Min dag er full av sorg.
    Sorger og gleder de vandrer til hope..
    Men ein må glede seg over gode minner!

    God natt klem

    SvarSlett
  2. Å HUSKER OGSÅ DETTE
    HERLIGT METT OG GOD I REINT OG LUFTIG SENGETØY
    ETTER EN FIN SOMMERDAG
    NYT FREDAGEN
    KLEM ELI:)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg