Junibarn..



Barndommens
juni..

trygg

og
 bare
gode
minner!

Det
har alltid
 vært så fint å
 være

 junibarn!

Juni!

Min
måned!

Å
bli født til raslingen 
av

bjørkeblader..

til
duften
 av liljekonvall og 
syrin

og
blomstrende
junimarker!

finner du
 yndlingsdiktet mitt om
juninettene -

for
det er ikke så
lett for et junibarn å bare
 legge seg til å 
sove -

ei
lys

og
vakker
 juninatt!





går årene
 da..

vips!

Og
jeg kan ikke 
forstå at disse årene har gått så
fort!


 heldig jeg er
  som får være i dette fantastiske
 som kalles
livet!


" Dette: å vere i livet,
open for alt ikring,
bunden med sterke røter
til menneske og til ting,
gi både hjarte og hender
i omsorg som aldri svik,
var det som gav meining til ferda di
og let deg få kjenne deg rik.

Halldis Moren Vesaas

Fra Å VERE I LIVET







helt fabelaktige nydelige
blomster!


Tusen takk!






" Blomsten er plantens smil "

Peter Hille
(1854-1904)













Solskinn
på bursdagen min i
dag -

det
har jammen
vært en fin-fin
dag!




God kveld til alle dere fineste bloggleserne!

Vi sees!

Kommentarer

  1. Det bildet av Bjørg Thorhallsdottir var det første jeg så av henne, og da var det gjort! Jeg er så glad i bildene hennes, men dette som jeg så aller først, er det jeg liker aller mest!

    Ser ut for at du har hatt en vakker dag - vel fortjent!

    SvarSlett
  2. Gratulere med dagen !
    Det må vere kjekt å vere junibarn og kunne feire dagen sin utendørs.
    Litt verre med min dag som er i desember ;)
    Koselege bilde og tekst.
    Nattaklem.

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg