I full blomst..





Heisann!


Da
jeg stod opp i
morges, hadde pionene til min store forbauselse
slått ut i full blomst! Jeg ble så overrasket fordi de stod med helt
lukkede knopper kvelden
 før!

Og
jeg bekymret meg litt
for om de i det hele tatt ville åpne
seg, for dette så egentlig ganske tvilsomt
ut!

Men
jeg stelte litt ekstra
med dem i sene kveldstimer..byttet vann og skar av stilkene en gang til
 med den skarpeste kniven, og lot de stå
varmt - og da skjedde dette underet
likevel!

Er
de

 ikke
vanvittig

nydelige?

Der 
de
 står

 i 
full

blomst?

Det
skal ikke alltid så mye
til..

litt
omsorg
kanskje?

Sånne
dager..

når
vi også er litt
 lukket..

når
du og jeg

ja,

når
 heller ikke vi
 greier å åpne oss og spille på
de gode strengene vi aller helst vil spille på -
når vi behøver at noen spiller sammen
med oss i samme takt - 

som
 "vanner og gjødsler"
 oss med næringsrike ord og dytter oss varsomt videre..
med omtanke slik at vi kan slå ut

 i 
full
blomst!





Både
du og jeg - 

og
pionene!

Vi
er vakrest
 når vi blomstrer!

I full blomst!




det ble ei fin grytidlig
morgenstund med pionene i full blomst på bordet, kikkerten i vinduskarmen, kaffe i koppen og 
bursdagsgaven til meg selv - et blad med noe vakkert å hvile øynene i!

For glede og sommer-inspirasjon!





Jeg
nyter
pionene!

I
full
blomst!




Men
hva er dette i
bilsetet?

Det
er kakerester..
som ei venninne sendte med meg hjem -
slik at Trultemor som ikke får spise
 kaker!

Hun
ble
plutselig

min
lille

kake-Trulte!





Men
i bilen hadde jeg også denne 
lekre vesken jeg fikk med meg hjem,  sammen med kakerestene! Ja, for det ble
en liten bursdagsfeiring i dag
også!

Jeg
ble kjempeglad
 for den fine og praktiske
vesken!




Vesken
er kjøpt hos Bianco på 
Amfi Moagård.




Heldige
Trulte!










Mmmm..

ja,
her gikk kaken ned 
i et stort
jafs!

Heldiggris
med masse griseflaks i
dag!





Da ønsker jeg
alt godt til deg her fra skriveplassen min i vinduet denne
 onsdagskvelden! 


Vi sees!





Kommentarer

  1. Ser ut som du har hatt ein perfekt dag,
    Trulte også ;)
    Nydeleg veske og peoner, og heile innlegget :)

    Nattaklem frå Anne-Mari

    SvarSlett
  2. For ein flott dag...tenk å våkne opp til nyutsprungne Peoner. Dei var aldeles vakre. Og heldige deg som har fått den lekre veska.
    Klem frå MarJE.

    SvarSlett
  3. Peoner er så herlige og denne skjønne lille Trulte da :o) Ha en herlig kveld! Klem fra Nina

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg