Det lille ekstra til helgekosen..

Har du planer om å servere et deilig brød i løpet av helgen?

Kanskje du har tenkt å bake noe godt, eller har kjøpt deg noen ferdige baguetter - det er også kjempegodt!

Jeg synes det lille ekstra til sånt brød er hjemmelaget hvitløksmør!

Det er så enkelt - og så godt !

Helt ekte vare, det kjenner du på smaken!



HVITLØKSMØR

ca 150 gram mykt meierismør
1 -2 fedd hvitløk
saft av en halv sitron



..press sitronen..



..bruk ei hvitløkspresse eller ei lita rasp..


..bland alt godt sammen, rør til du ser smøret henger sammen..


Fyll smøret opp i ei lita skål, så har du alt klart til servering!


Hvis du som meg skal bruke hvitløkssmøret i morgen, dekker du bare med plastfolie eller kanskje.. du har ei smørskål med lokk?

Husker du georginene som begynte å blomstre til meg opp i fra kompostbingen?

Nå har vi hatt første frostnatta, så i dag fikk de æren av å pynte opp på kjøkkenbordet!



Og knollene?

De er nå tatt inn, og skal lagres til våren.


Jeg ble helt satt ut av den intense gnistrende røde fargen..utrolig fine, ja så jeg ble helt inspirert..


 til å dekke på med knallrødt jeg også..til lørdagsgrøten!

Du finner oppskrift på min rømmegrøt her.


..min kjære lurte på hva som var på ferde..for vi bruker ofte bare å ta med tallerkenen ut når det er så fint vær, og slenge oss nedpå der det passer.. 


koselig.. ja, for det ble det lille ekstra på en helt vanlig lørdag..


..et anfall av litt kreativitet og glede på grunn av noen røde georginer fra komposthaugen..

Noen ord til deg og meg
som vi kan ta med oss inn i helgen

Ta et valg..

Du kan
velge
det gode liv.

Du kan se
du kan forstå
du kan gjøre noe med.

Du kan
 øve deg opp
til å velge,
ville velge
å forme tiden
akkurat nå
til din beste tid.

Vilje
gir grokraft..

Ha en herlig lørdag!

 Bare kryp opp i armkroken hvis du har en
hvis ikke -  ha det trivelig
i ditt eget selskap!

Hold om og hold av..

gleder meg til vi sees igjen!

Kommentarer

Populære innlegg