Å leve i nuet..

Slik er det bare!

Det livet vi har, er det livet vi lever i dag!

Det finnes ikke noe annet her og nå, ikke sant?

Jo mer vi holder på forestillingen om hva vi tror livet er,

eller hva det burde være

jo mindre tid og krefter

har vi til å virkelig

leve livet!

Dagene og årene flyr fort avgårde..

og livet er så dyrebart!

Hvert øyeblikk har uante muligheter i seg

men når det er over

kommer det aldri tilbake!

Derfor vil jeg åpne meg for

øyeblikket

det øyeblikket kan gi meg..

da får jeg sjansen til å leve

 fullt og helt!

Vi kan strekke oss

etter livet..

ja, for husk at du og jeg er

 et helt lite univers

i oss selv!

Jeg vil fortelle deg

i dag også..

at du er

 fabelaktig

og

unik

vil bare at du ikke skal glemme det

  nå i adventstiden!

Denne helgen holder du kanskje på med litt juleforberedelser?

Eller synes du det er litt for tidlig?

Jeg har tatt fram

 den gamle kokeboka mi

 fra skoledagene

jeg bruker alltid de oppskriftene til julebaksten!



..du kjenner den kanskje igjen, du også!



..boka er velbrukt og flekkete..

og henger snart ikke sammen!

Oppskriften på julebrød er kjempegod, jeg kommer tilbake med

oppskrift og bilder

til deg!


Her er noen stemningsbilder

til inspirasjon














..plutselig kom lille Tinka på besøk..

øyeblikkets glede!

..hun er en blanding av pomeranien og puddel..

fikk klemme og

kose med henne..å..

bare

skjønn!

Har du også hatt en koselig lørdag?

Det har jeg!

Har tatt  mange pauser innimellom!

Satt lenge i pleddet

 med kaffekoppen..



..reiste meg opp for å hente mer kaffe..

da tok Billygutten sjansen og tok plassen min!

Please da muttern, kan ikke jeg få ligge her?



..koser seg i pleddet..har jeg hjerte til å jage han ned tro?



Ok da !

Du får bare ligge der

kosegutten!

Klart det!

Kanskje han blir bortskjemt..men akkurat nå vil jeg

 ikke tenke på det

jeg vil bare

glede meg

over livet

og

 leve i nuet!



vakker dagen er..

når den berøres med

kjærlighet..

God lørdagskveld til deg fra meg!





Kommentarer

  1. Tusen Takk for bilder og tekst som gir masse inspirasjon!! :)
    Jeg har også tatt fram kokeboka, min bestemors :) heldigvis er min mor hjemme på besøk slik at hun kan tyde den (da den har fått et par skader av å ligge på mørkloftet, men nå er det den tatt fram og kan glede oss alle :) )
    Lørdagsgskos har vi fått med konglelek og maling, adventsstaken er kommet på bordet og med stjerna hengt opp i stuavinduet er vi klar for ventetiden :)
    Riktig gooo helg til deg!
    ps: bedårende hund, kan jo ikke si nei til noe sååå gromt!! ;)

    mvh :)

    SvarSlett
  2. Takk for hilsen!Ja, koselig no med advent, det er ei herlig tid synes jeg!For meg er det nesten den beste tiden..koser meg sånn, meg julemusikk og den spesielle stemningen!!
    God kveld til deg også- takk for at du kikker innom meg på bloggen!Voff, voff herfra- og god helg!

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg