Frostnatt..

Det knitret litt under støvlene

og gresset lå sølvglitrende

i det fine morgenlyset

dette var den første

frostnatta i Humlehagen!


Morgenlyset var fantastisk..sjøen dampet..og en hegre stod og speidet i skumringstimen...

herlige morgen

etter ei frostnatt!


rim på fjøresteinene..


og gresset..


og grønnkålen..den strutter og smaker aller best etter den første frostnatta!
Mer om grønnkålen finner du her.



Og Trulte?

Hun har hatt det deilig under varmelampa

 denne første frostnatta..

jeg var ute å kikket til henne på morgenkvisten

hun lå helt nedgravd

ser du det lille Trulte-hodet som stikker opp fra høyet?


Håper du også har hatt en fin morgen og er i gang med dine gjøremål i dag!



Vi har kommet godt i gang med å vaske, skylle og tørke plastavfall..og nå når jeg er mer bevisst på dette, så er det utrolig mye som kan sorteres.. som jeg ikke har tenkt over før!

Og avfallsdunkene?

Hm..ja jeg holder på..for å lage et system..er ikke helt fornøyd..men er i en prosess..det skal bli sååå bra og litt mer praktisk til slutt..må bare tenke og rydde litt mer!

Ja, for dette satte jo i gang en hel ryddeaksjon på vaskerommet!

For det samler seg så mye på vaskerommet hos oss -

det er et kombinert hunderom og vaskerom..en ekstra komfyr, Trulte sitt kjøleskap og en stor fryser..og mikrobølgeovn..og tørkeskap..og masse uteklær og turutstyr.. et stort hundebadekar..et klippebord

og nå også

min lille miljøstasjon

under utvikling!

Må bare le

det gjelder å ha litt system

i kaoset!



Tar gjerne i mot ideer, mens jeg tenker og grubler videre!

Det skal bli bra til slutt!





Kanskje mye sant i disse ordene her..

tror vi tar dem med oss

 denne deilige dagen

 midt i november!

Ønsker for deg at du skal kjenne  livsglede i dag

husk å gi livsgleden

næring..

for da vokser den!

Nyt dagen - vi sees!



Kommentarer

Populære innlegg