Å leve fullt og helt..

De fleste av oss vil gjerne leve fullt og helt.

Men det er jo ikke så enkelt, for hvordan i all verden skal vi gjøre det?

Hva vil det si..å leve fullt og helt?

Når det kommer til stykket vet vi kanskje ikke helt hvordan vi skal gjøre det.

Vi lurer på

 om vi vet hva det vil si å leve fullt og helt..

og om vi noen gang virkelig har visst det?

Vi blir kanskje  fristet til å kjøpe oss håndbøker om temaet?

Prøver å finne den riktige boka..ja, for det jo hjelpe!

For vi er jo gode på å lese bruksanvisninger ellers!

Eller så begynner vi kanskje å gå på all verdens kurs og forelesninger!

Vi forsøker meditasjon, magedans, sang, vegetarkost, spesielle treningsprogrammer og kanskje forskjellige terapier?

Vi er på leting

hele tiden etter

trylleformelen og svarene!

Alt dette er bra!

Men etter ei stund

forstår vi at uansett hvor bra alt dette andre er..

så er det bare vi..

du og jeg

som vet hvordan våre liv kan leves

fullt og helt..

ja, faktisk..

vi trenger veivisere

men  til slutt er det bare

opp til oss

å leve

vårt liv.

Innerst inne vet vi det!

Vi vet hvordan vi skal leve livet

fullt og helt!

Kanskje lever vi livet vårt fullt og helt ..

eller er i en prosess

der vi søker..

fordi vi ønsker det så sterkt!

Vi ønsker så inderlig

å leve..



Disse ordene stod på kalenderen vår i dag..kanskje noe å tenke på for deg og meg?

Stoppe opp litt..midt i travelheten?



Gi deg tid

til å vokse

til å hvile

tid til å nyte og ta til deg

tid til å dele og gi fra deg

Gi deg tid til å leve!


God fredag til deg som kikker innom!

Som tar deg tid..midt oppi alle helgeforberedelsene!


 Spesielt når du har lagt igjen en liten hilsen til meg, da blir jeg så glad! 


Kommentarer

  1. Tusen takk for atter en fin lykketur vi hadde på onsdag. Nå venter vi i spenning på at Balder skal få besøk i dag. Kanskje det ender opp med små LYKKEtroll ;)

    SvarSlett
  2. Så spennende, Magnhild! Det blir helt sikkert noen skjønne lykketroll- lik på pappaen sin!Det var så spesielt det ene bildet av Balder, for han smilte på bildet!Herlig altså, gleder meg til neste tur!

    SvarSlett
  3. Det er så godt sagt... hvorfor ikke stoppe litt? jeg velger å høre på ordtaket ikveld og stoppe opp..kose meg og slappe av:-)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg