Morgenglede..

Jeg gleder meg alltid til å gå ut til Trulte på morgenkvisten!

Det er en helt spesiell følelse!

Bare rusle ut..og høre et par skjønne grynt når jeg nærmer meg!

Når jeg slår opp døra på vidt gap spretter hun opp fra hulen med høy som hun har vært nedgravd i hele natten, og da er hun så søt!

Morgensøte Trulte!

Det mest fantastiske med dyra er den store gleden de viser for nesten ingenting!

I morges ble Trulte så utrolig glad,  fordi jeg hadde tatt med ei appelsin!

Det var noen appelsiner i Trultekassa fra butikken denne uka.

Hun har aldri smakt appelsin før, men for en glede!



Appelsinen fikk bli med helt opp i bingen!

Klart det, for Trulte har alltid følelsene, gløden og spontaniteten med..

 i alt hun gjør!

Min gode læremester Trulte!


Så mye glede..for egentlig så lite..ja, det er virkelig noe å undre seg på..


Undring

Hvordan pleies den gode tanke?
Hvordan tenner kjærligheten gnister i oss?
Hvorfor forandrer livsflammen seg gjennom livet?
Hvordan kan vi eksistere i årevis bare ved å puste?
Hvorfor gjør menneskene spontaniteten så fjern?
Hvilke gode følelser gjør seg udødelig
gjennom sine frø?

Hvorfor mister vi ofte gløden med alderen?


Hvordan kan noen mennesker være desperate
 etter å finne svar på alt mulig..

mens andre bare lever?

Så mye å undre seg over!



Sender deg en liten fredagshilsen fra kjøkkenkroken min i dag, morgenkaffen er på gang,

og alt bra i Humleheimen!



Jada..jeg måtte jo prøve lysslynga i kurven med begonia også..det er så tullete..men hadde så lyst å se..bare se litt..om det ble koselig!

Mens jeg er opptatt med mitt..har Billy oppdaget ei hegre som står i hagen!



Ei rose og et hjerte til deg fra meg !

Ta fram det beste i deg selv ...
og alle de fine menneskene du har rundt deg i dag 
 for de gode tankene du tenker 
slår rot
i deg
det gir livet ditt mening
og jeg lover deg
du blir bare så

glad!

Gå ut og tenk at i dag
vil du være synlig og at du vil leve

sterkt!

Nyt denne herlige fredagen din, så sees vi snart igjen!



Morgenglede - stemning over Humlehagen 11.11.2011.











Kommentarer

  1. Hei, takk for fine og oppmuntrende ord og nydelige bilder! Har hatt fin morgen på Runde i dag, men for sein til å ta bilder av det.. he he .. kansje en annen morgen. :) Tror jeg også må kjøpe meg lysslynge...er bare så koselig! Gler meg til neste innlegg!! Klem

    SvarSlett
  2. Hei Randi!

    Ja, denne morgenen var nydelig, vil tro det var flott å våkne på Runde i dag!Du må ta bilder i løpet av helgen!

    SvarSlett
  3. E synes du skal ta opp lysslyngene allerede no e! Klem fra lysslynge-mesteren;)

    SvarSlett
  4. He,he så koselig..ja, kanskje jeg bare kan ta dem opp no! Får se!

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg