En spesiell anledning..

I dag har jeg hatt en aldri så liten opprydding og sortering i skuffer og skap!

Da kan det plutselig dukke opp ting som har gått litt i glemmeboken..fordi dette har stått sååå langt bakom alt mulig annet..ja helt bortgjemt!


Jeg fant igjen DETTE!

Et koselig KAFFESERVISE!

Det ble kjøpt på bruktbutikken for ei god stund siden!

Jeg så det liksom for meg til kaffebordet etter en deilig middag med mange gjester!

Det er litt tynt..litt søtt og fornemt...ja litt fint til helt SPESIELLE anledninger!!


Fargene er litt høst..gult..grønt..orange og blålilla - sikkert fint på en hvit duk og vakre servietter - og sølvskjeene..og marsipankake på stettfat.. til den helt STORE anledningen!

Men hvorfor skal vi alltid vente til det skjer noe helt SPESIELT? På den store festen..eller når vi blir ferdig med ditt eller datt..

Kanskje det bare er å vente FORGJEVES?



I dag fant jeg ut at jeg ville ikke VENTE!

Jeg ville gjøre denne morgenenstunden min til en helt SPESIELL ANLEDNING..sammen med MEG SELV i dag!

Hvorfor ikke?

Det er jo mest HVERDAGER!

Derfor har jeg også begynt å FORANDRE litt i hverdagen min!

På en vanlig mandag kan jeg dekke på med det fineste middagsserviset..eller kjøpe en vakker blomsterbukett!

Jeg kan dekke på med sølvbestikk på en tirsdag..og de tynne fine glassene!

Jeg kan dekke på fint til meg selv..til frokost..og tenne lys!

Gamle kopper med skår i..de kaster jeg!

Og de fine hvite brikkene jeg har vært sååå redd for?

Jeg bare BRUKER dem!

Jeg ser jo at det går fint å vaske dem..og skulle det komme en helt umulig flekk..så PYTT PYTT!

Jeg vil heller bruke det jeg har i huset mitt..for det skal vises at vi LEVER og det meste kan jo egentlig fikses!



Jeg koste meg skikkelig !

For av og til er det viktig og helt nødvendig å kunne trives I SITT EGET SELSKAP...så kan jeg glede meg til de andre store anledningene - de store herlige FESTENE - som riktig KRYDRER tilværelsen!

Gled deg over
det virkelige livet
slik det utspiller seg
dag for dag
time for time
men glem ikke
å søke etter
MIRAKLER
i ALLE livets
situasjoner..

                                                                              
   Så deilig at det er FREDAG og helg igjen!
Håper DU har det fint!

I kveld blir det FREDAGSPIZZA og GODSTOLEN sammen med høvdingen og de to krølltoppene mine!

 I kveld vil jeg bare VÆRE...

jeg vil bare LEVE..

HER OG NÅ..

Ha en herlig fredagskveld du også til neste gang du kikker innom meg!

Kommentarer

Populære innlegg