Hverdag..

Det er bare så pussig enkelte dager!

Ja, for det starter gjerne fra morgenen av når jeg skal ta fram brødet!


Var det virkelig lite brød igjen da?

Jeg som trodde det var  mer i fryseren..

Men da kan jo jeg ta musli..så blir det nok brød til alle likevel..klart det!



Ojsann! 

 Veldig lite igjen her også..så rart!

For jeg  trodde da virkelig at vi hadde masse igjen..ihvertfall for noen dager..

Så bare fortsetter det..



..med pålegget også..hm..jeg skjønner ingenting..



..og yndlingsosten..som er så deilig til morgenkaffen..

ok..den spiste visst jeg opp til TV 2 nyhetene..



..men vi har da ihvertfall en liten agurkbit på deling..



..men det ble nesten krise.. kun ett eneste kaffefilter igjen..

men det var jo akkurat nok!



..og tranflaska?

Tenk! Til og med den!

Som bruker å vare.. så uendelig lenge..

Men det er jo egentlig bare deilig!

Det ble jo nok frokost likevel!

Og jeg kan bare glede meg til å handle i dag! Rydde ut av kjøleskapet..lage liste..og fylle opp igjen..er jeg ikke heldig?

For det er jo ingen selvfølge ikke sant?

Verden er ganske så sjenerøs med oss..det er lett å ta altfor mye som en selvfølge..

det kan være bra å stoppe opp litt..

og tenke, ikke sant?

hverdag

la meg få kjenne hvilken rikdom du er
la meg lære av deg
være glad i deg og takke deg før du er over
la meg ikke overse deg på leting etter en enda bedre morgendag
la meg ha deg mens jeg kan
for det trenger ikke alltid bli slik
en dag vil jeg kanskje stikke fingeren i jorda
eller begrave ansiktet i hodeputa
eller bare flate ut
eller strekke hendene mot himmelen og ønske
mer enn noe annet i verden
at du..hverdagen min..skulle komme tilbake..


Det er bare en vanlig hverdag i dag - for en gave!



Nyt disse hverdagene som kommer og går

til vi sees igjen

for det er de som er selve livet!











Kommentarer

Populære innlegg