Miljøtips..

Du er kanskje allerede godt i gang med å skylle, tørke og legge plastavfallet i plastposene som skal i retur?

Jeg har lurt litt på hvordan jeg skulle organisere på kjøkkenet mitt eller vaskerommet for å gjøre dette best mulig.

Jeg syntes det ble litt trist å bare henge en sekk på veggen i vaskerommet eller ha den stående på gulvet.

 Det virket rotete og hundene trodde at jeg hadde startet en slags morsom lek!

Spesielt Billy elsker å leke med tomme bokser!

 Så denne helgen gikk jeg til anskaffelse av disse!



En dunk til plastavfall, og en til papir. 

Jeg likte at dunkene er tette -  med lokk på,  og at de er å få kjøpt i flere farger.



 Det står på sekkene hva som kan kastes hvis du skulle glemme det!

 Hvis du er usikker på noe, kan du levere dette som restavfall på miljøstasjonene.

 Enkelt og greit!


Tenkte å oppbevare papiravfallet i tett dunk også -  for å få et litt mer ryddig preg og orden!

Planen min er nå å bli en ivrig plastsamler og stadig fylle opp dunken min med plastemballasje..ja for har du tenkt over så utrolig mye emballasje det er på alle varene vi kjøper?

Kanskje dette er en ide for deg også?

Ingen kan gjøre alt..men alle kan gjøre noe..så nå vil jeg gjøre så godt jeg kan!

Jeg føler meg litt engasjert...

for vi må gjøre alt vi kan

for å bedre miljøet

i framtiden..


" et menneske fyller
sin viktigste oppgave
i livet når det søker å
forbedre de gaver det
har fått av naturen"

Hermann Hesse(tysk-sveitsisk forfatter)


God søndagskveld fra meg til deg med yndlingssangen min fortiden..


Nyt kvelden!

Kommentarer

Populære innlegg